۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۹۴۵۷۰
200 درخواست اکران؛

فروش ۱۰ میلیونی مستند سینمایی "عابدان کهنز"

فروش ۱۰ میلیونی مستند سینمایی
از زمان اکران‌های بلیتی مستند «عابدان کهنز»، پراستقبال‌ترین اثر نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، نزدیک به ۲۰۰ درخواست برای اکران این مستند سینمایی رسیده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، از زمان آغاز اکران‌های بلیتی مستند «عابدان کهنز»، پراستقبال‌ترین اثر نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، تاکنون نزدیک به 200 درخواست برای اکران این مستند سینمایی رسیده است، همچنین این مستند 128دقیقه‌ای، توانسته در اکران‌های مردمی خود در رامهرمز خوزستان، اصفهان، شهربابک، ساری، اسلامشهر، شهریار و.. 10میلیون تومان، بلیت فروشی داشته باشد.

فروش ۱۰ میلیونی مستند سینمایی «عابدان کهنز» در اکران‌های مردمی |۲۰۰ درخواست اکران

بر اساس این گزارش، عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

در معرفی این فیلم آمده است: «کُهَنز»، در شهرستان شهریار قرار دارد. این منطقه، مدت‌ها به حال خود رها می‌شود؛ رونق خرید و فروش مواد مخدر و وجود باغ‌هایی در آنجا که منشأ بی‌بند و باری است، شرایط فرهنگی منطقه را ناامن می کند.

گروهی از رزمنده‌های دفاع مقدس با خانواده‌هایشان به آنجا می‌روند و در شهرکی به نام ولی عصر(عج) سا‌کن شوند.

اهالی جدید، مسجد «امیرالمؤمنین(ع)» را می سازند و قدم در مسیر جهادی دیگر می گذارند. مستند، روایتی از این مسجد دارد که سه شهید و دو جانباز مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است.

مستند «عابدان کهنز» در نهمین جشنواره عمار موفق به کسب لوح افتخار بخش مستند مدافعان حرم و همچنین فانوس پراستقبال‌ترین اثر این جشنواره شد.

علاقمندان برای اکران این مستند که به کارگردانی مجید رستگار و تهیه کنندگی امیر مهریزدان در مدرسه مستند عمار تولید شده است، می‌توانند به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند./876/د101/س

مهدی شاهی
ارسال نظرات