۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۶۹۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی
برگزاری اجلاسیه هنر و رسانه، دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی، اجرای برنامه سرود بچه‌های مسجد و برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری اجلاسیه هنر و رسانه با محوریت سردار شهید حسن باقری،‌ چهارم بهمن‌ماه جاری در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همزمان با برگزاری کنگره سراسری شهید سرلشگر "حسن باقری" اجلاسیه هنر و رسانه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه چهارم بهمن ماه جاری ساعت ١٦ در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره را معرفی نوابغ دفاع مقدس به عموم مردم عنوان کرد و افزود: اجلاسیه هنر و رسانه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر چهارم بهمن ماه جاری ساعت ١٦ در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

محمدپور گفت: دفاع مقدس، تأثیر شگرفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران بر جای گذاشته و با توجه به اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن در تحولات بعدی جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی، بررسی و شناخت ابعاد مختلف شخصیت متعالی سرداران هشت سال جنگ تحمیلی ضروری است و در این میان یاد بزرگانی همچون سردار حسن باقری را نیز باید گرامی داشت که دلاوریهای او در اذهان عمومی ثبت  شده است.

دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی در تبریز برگزار می شود

دبیر سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین دوره سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز با حضور تعدادی از شاعران برجسته کشوری و همنوایی شعرای آیینی تبریز و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در شهر تبریز برگزار می‌شود.

خادم آذریان با تشریح اهداف برگزاری این سوگواره گفت: شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) بخاطر محوریت ایشان در اهل بیت پیامبر اکرم(ص) عمده هدف این سوگواره می‌باشد و کوشش خواهد شد در این محفل معارف ناب سیره ائمه معصومین(ع) به مشتاقان آن حضرت ارائه شود.

وی افزود: معارف غنی و سرشار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید همواره مورد توجه قرار گیرد که در این میان، شعر به عنوان رساترین ابزار برای انتقال صحیح و درست این معارف می‌باشد. هر اندازه شناخت این معارف و مفاهیم بیشتر باشد، زمینه سازی برای بهره‌مند شدن از چشمه جوشان رحمت و عنایت اهل بیت نیز بیشتر خواهد شد.

وی در مورد زمان برگزاری این سوگواره نیز گفت: دومین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۹ بهمن ماه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تبریز برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه سرود بچه‌های مسجد در 12 بهمن

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در دیدار با مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز که با هدف هماهنگی و تعامل در راستای اجرای گروه‌های سرود ترتیب یافت، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی یکی از هفت استان های دارای پتانسیل قوی مردمی و مسجدی جهت اجرای گروه سرود اعضای کانون های فرنگی هنری مساجد در 12 بهمن سال جاری است.

وی با تقدیر از تعامل حداکثری و همراهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و بنیاد مصلای تبریز در اجرای برنامه های مربوط به گروه سرود 1600 کانون های مساجد استان، گفت: قرار است تمامی گروه‌های نوجوان و جوان سرود دانش آموزی و مسجدی در سراسر کشور به صورت خودجوش و هماهنگ شده به اجرای سرود خواهند پرداخت.

هادی‌نیا ادامه داد: با توجه به این‌که اجرای گروه‌های سرود اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرار است از شبکه سهند و دیگر شبکه های سراسری پخش شود، بایستی به لحاظ بصری و فضاسازی مربوط به جایگاه اجرای برنامه تمهیدات لازم صورت گیرد، تا تصاویری جذاب در بهترین شکل ممکن برای مخاطبان ارایه شود.

۴۰ محفل انس با قرآن در آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

ابراهیم لایقی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری چهل محفل انس با قرآن کریم، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز و شهرهای استان خبر داد و گفت: محافل قرآنی یاد شده از اول بهمن ماه و در طول ایام دهه‌ فجر با حضور قاریان و حافظان برجسته‌ی استان در ٢٠ مسجد تبریز و ٢٠ مسجد شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری برنامه‌هایی با محوریت قرآن و عترت را توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی در میان اقشار مختلف مردم علی‌آلخصوص جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: انس با کلام نورانی قرآن، قرائت، تدبر در مفاهیم و معارف بلند این صحیفه الهی و عمل به آموزه‌ها و فرامین این کتاب عظیم، بدون شک سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی، با بیان اینکه برگزاری این محافل برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی مهم‌ترین آن ها هستند، اظهار کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات