۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۹۴۷۰۷
رییس کارگروه فرهنگی چهلمین سالگرد انقلاب:

احیای هویت دینی و ملی در ایران مرهون حرکت انقلابی مردم است

احیای هویت دینی و ملی در ایران مرهون حرکت انقلابی مردم است
اسحاقی گفت: احیای هویت دینی و ملی در ایران مرهون حرکت انقلابی مردم است؛ پس از انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه شاهد اشخاص برجسته‌ زیادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد اسحاقی رییس کارگروه فرهنگی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی دیگر از سلسله نشست‌های خبری فجر چهلم که امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن اشاره به ماهیت انقلاب و اهداف آن گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه بیان داشت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌توان به احیای هویت ملی، دینی و پیشرفت‌ در بخش‌های دفاعی و اقتصادی اشاره کرد.

اسحاقی با بیان اینکه معدل سنی فرماندهان سرآمد در طول ۸ سال دفاع مقدس ۲۴ سال بوده، اظهار داشت: این رشادت‌ها و دلاوری‌ها یکی از تجربه‌های موفق انقلاب است که حکایت از شور و اشتیاق خالصانه جوانان و حضور آنها در جبهه‌های نبرد دارد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان داشت: احیای هویت دینی و ملی در ایران مرهون حرکت انقلابی مردم است؛ الحمدلله پس از انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه شاهد اشخاص چهره و برجسته‌ زیادی هستیم.

اسحاقی با اشاره به دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته ابراز داشت: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی تأسیس و ایجاد نهادهای فرهنگی و علمی، زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، دینداری عمومی و فرهنگ تخصصی است، همچنین در حوزه فیلم، هنرهای تجسمی و صنایع فرهنگی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این چهل سال بوده‌ایم‌.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر ۹۷ ابراز داشت: بیش از ۳۰ دستگاه و نهاد مختلف تلاش کردند در حوزه کارگروه فرهنگی برنامه‌هایی را با هم‌فکری یکدیگر ارائه دهند همچنین محصولات فرهنگی متعددی در قالب کتاب، محصولات دیداری و شنیداری، مجلات تخصصی تدارک دیده شده است.

وی در ادامه بیان داشت: برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها در سطح نخبگان و عموم از دیگر برنامه ‌های این ایام است، ۸۸ کرسی آزاداندیشی، بیش از ۱۰۰ نشست علمی و تخصصی در سراسر کشور، چهار همایش ملی و بین المللی با موضوع دستاوردهای انقلاب، همایش‌ها و نمایشگاه‌های ویژه‌ در نمایندگی‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف از برنامه‌های ایام الله دهه فجر است.

رییس کارگروه فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارراز داشت: همچنین نشست‌ها و گفتمان‌های دانش آموزی در مدارس و پایگاه‌ها به منظور آشنایی با دستاوردها، تجلیل از نیروهای برآمده از انقلاب اسلامی در سطح ملی و استانی و نشست‌های ویژه برای دانشجویان خارجی مقیم ایران برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از هفت هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی توسط شهرداری‌ در سطح کشور و در تهران اجرای برنامه‌هایی با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران در ۴۰ نقطه شهر برگزار می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: از دیگر برنامه‌‌های این دهه مبارک اعزام مبلغان به سراسر کشور برای آشنایی اقشار مختلف با دستاوردهای انقلاب و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در ایام دهه فجر در باغ موزه دفاع مقدس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پویش ملی پرچم افتخار به عنوان نشان هویت ملی توسط دستگاه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات