۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۴۸۷۴
رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران:

سبک‌های زندگی امروزی، مورد پسند حضرت زهرا نیست

سبک‌های زندگی امروزی، مورد پسند حضرت زهرا نیست
حجت الاسلام ناصری پور گفت: اگر جامعه تابع رفتار حضرت زهرا بود، اینقدر حاشیه در جامعه وجود نداشت، مسیر‌های امروزی مسیری نیست که زهرای اطهر (س) بخواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصری پور رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران شامگاه پنجشنبه در زینبیه پاکدشت، گفت: جامعه‌ای می‌تواند تابعیت الله داشته باشد که عقلانی باشد و در آن شیطان، هوا و هوس حاکم نباشد.

وی بیدار کردن عقل‌های جامعه را از بزرگترین کار‌های فاطمه زهرا (س) در آن زمان دانست و افزود: حضرت زهرا (س) بیدارکننده عقل‌های خاموش بود، ایشان بزرگترین علامت و پرچمی که در دفاع از شریعت به اهتزاز درآورد؛ دفاع از ولایت بود که هیچوقت خاموش نمی‌شود.

مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: روزی حضرت زهرا (س) به پیامبر (ص) فرمودند که دیگران زندگی فقیرانه من با علی (ع) را مورد طعنه و کنایه قرار می‌دهند، پیامبر (ص) در پاسخ فرمود که برتری و بزرگی این امت، همه اش به تو برمی گردد، مهدی (عج) هم کسی که هدایت کننده این امت است، از فرزندان تو هست.

وی با اشاره به شخصیت دختر بزرگوار پیامبر (ص) ابراز داشت: آن حضرت دارای شخصیتی قابل اتکا و کامل بودند، یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان، ادب بود، ادب یعنی دانسته‌ای که به رفتار احسن تبدیل شود.

مشاور عالی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تصریح کرد: اگر جامعه تابع رفتار حضرت زهرا (س) بود، اینقدر حاشیه در جامعه وجود نداشت، این مسیر‌های امروزی مسیری نیست که زهرای اطهر (س) بخواهد، متأسفانه در جامعه امروز برچسب زنی فراوان وجود دارد که این به دور از ادب است.

خطیب زینبیه پاکدشت با اظهار اینکه فاطمه زهرا (س) در دوران زندگی گهربارشان تعصب را شکستند، مطرح کرد: در دوره جاهلیت رفتار با زن و دختر مناسب نبود که حضور فاطمه (س) آن را شکست و اوج رفتار فرهنگی و اجتماعی ایشان در ۷۵ روز پایان عمرشان بود، با تمام جراحاتی که داشت از اقدامات فرهنگی و سیاسی پا پس نکشید، کم نگذاشت، مسجد رفت و خطبه خواند.

رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران اضافه کرد: ایشان تا سر حد شهادت برای دفاع از ولایت گام برداشت، از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم برای انتخاب الگو در جامعه یک جمله کافی است و آن اینکه این شخصیت با همه عظمت مورد حجت حجج الهی قرار گرفته است.

حجت الاسلام ناصری پور در پایان اذعان کرد: فاطمه (س) پیامبر نیست و هیچ زنی هم در عالم به این مقام دست نیافته است، پس این چه حجتی است که او بر بقیه ائمه دارد، یقیناً حجت ایشان نبوی یا از امامت نیست، چیزی که باعث شد آن حضرت در این مقام قرار بگیرد؛ ولایت فاطمه (س) بر همه کائنات عالم است./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات