۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۴۴۶۸
رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران:

عقلانیت شرط الگوپذیری است

عقلانیت شرط الگوپذیری است
حجت الاسلام ناصری پور عقلانیت را شرط الگوپذیری دانست و گفت: عقلانیت باید ویژگی المهتدون و قابلیت رشد برای ما را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصری پور رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران امشب در زینبیه پاکدشت خطاب به عزاداران فاطمی گفت: اگر نظامی برقرار شد و انسانی ظهور یافته شدید، بدانید که حفظ آن نظام از اوجب واجبات است.

وی ادامه داد: اگر نماز ما قضا شد؛ در برابر حفظ نظام حتی قضا شدن این نماز هم ثو‌اب دارد، در نظام اسلامی اگر گفته شد ظهر عاشورا به جای عزاداری پیراهن سفید پوشیده شود، این سفید پوشیدن در برابر عزاداری ثوابش بیشتر است و باید با عینکی نگاه کرد که حسین را در روز عاشورا دید، این یعنی هدایت شده اعظم!

مشاور عالی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تصریح کرد: انسان باید بداند در چه دوره‌ای هست، درک این واقعیت انسان را به الگو پذیری درست هدایت می‌کند، مثلاً موسی با آن همه مقام و عظمت می‌خواهد از خضر تبعیت کند چرا که می‌گوید در تبعیت از او رشد است، اما متأسفانه امروز الگوی بسیاری شده بازیگران و فوتبالیست ها!

مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی تمدن جاهلیت نوین را همان عملکرد قوم جاهلیت خواند و افزود: کار به جایی می‌رسد که در زمان انتخابات، یک هنرمند سیاسی، چون مشهور است کاندیدا می‌شود، حرف می‌زند و می‌بینیم که مشهوریت از عقلانیت جلوتر می‌رود.

رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران تأکید کرد: امروز در الگو پذیری اشکالات فراوانی داریم، کثرت گرایی یکی از آنهاست که مثلاً همه این سبک لباس می‌پوشند پس ما هم باید اینگونه بپوشیم که این درست نیست.

خطیب زینبیه پاکدشت عقلانیت را شرط الگوپذیری دانست و ابراز کرد: در اینجا عقلانیت باید ۲ ویژگی المهتدون یعنی خودش هدایت شده باشد و اینکه قابلیت رشد برای ما را داشته باشد که رشد همان عبادت است چرا که خدا می‌فرماید انسان و جن را فقط برای عبادت خلق کردم.

حجت الاسلام ناصری پور در پایان مطلق گرایی را دومین اشکال در الگو پذیری برشمرد و افزود: در این عالم فقط سه مورد قرآن، خدا و ائمه اطهار مطلق هستند، پس نباید جز این سه موضوع چیزی را الگو قرار داد./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات