۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۹۴۹۱۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تقوا مانع نفوذ شیطان می‌شود

تقوا مانع نفوذ شیطان می‌شود
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به پیشرفت کشور پس از انقلاب اسلامی، گفت: تقوا موجب شد افرادی که علم زیادی هم نداشتند از مسیر انقلاب منحرف نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به تلاش بختیار به عنوان نخست وزیر رژیم شاه برای ممانعت از ورود امام خمینی به کشور گفت: در ایام بهمن ماه شور و هیجان تمام کشور را فراگرفته بود، همه جا صحبت از آمدن امام خمینی به کشور بود و در نهایت این شور انقلاب مردم باعث شد بختیار نتواند مانع ورود امام به کشور شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب در ابتدای انقلاب، اظهار کرد: گروه های مختلفی به دنبال کودتا در ابتدای انقلاب اسلامی بودند،  اما خداوند علیرغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌ها و دشمنی ها یاری رسان ما بود، دشمنان داخلی و خارجی علیه انقلاب توطئه می‌کردند و شکست می‌خوردند، به فرموده امام خمینی ما کاری نکردیم بلکه خدا می‌خواسته این انقلاب پیروز شود.

وی در ادامه به ترورهای گسترده منافقین و واقعه صحرای طبس اشاره کرد و گفت: در همه زمینه‌ها در این چهل سال رشد کرده‌ایم، در این چهل سال علیرغم مشکلات متعدد و دشمنی‌ها مردم پای انقلاب ایستاده‌اند، رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و تدبیر باعث شدند بتوانیم مشکلات بسیاری را پشت سر بگذاریم و دسیسه های دشمنان را خنثی کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم دشمن شناسی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما انقلابی دینی بود، علت دشمنی‌ها با ما همین است، باید دشمن را بشناسیم تا بدانیم از چه راهی وارد خواهد شد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید بزرگترین دشمن انسان شیطان است و ما باید با او دشمنی کنیم.

امام جمعه اصفهان اتحاد و انسجام مردم را یکی از عوامل شکست دشمنان در برابر انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: تقوا یکی از عواملی است که موجب رشد انسان می‌شود، افراد بسیاری در انقلاب اسلامی بودند که علم بالایی نداشتند اما تقوا بسیار داشتند و همین مسأله موجب رشد آنها شد و در مسیر صحیح قرار گرفتند، در حقیقت پیمودن مسیر حقیقت نیازمند تقوا است تا خداوند نور حقیقت را در وجود انسان متقی قرار دهد.

وی با بیان اینکه برخی افراد سواد داشتند اما تقوا نداشتند و از مسیر انقلاب منحرف شدند، عنوان کرد: آنچه مسیر انسان را روشن می‌کند تقوای الهی است، افرادی که تقوا داشتند هرگز از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشدند و شیطان نتوانست به روی آنها اثربگذارد. مردم نیز هرزمان که متوجه می‌شوند دشمنی‌ها با آنها عقیدتی و به خاطر عقاید آنها است پای دین خود ایستادگی می‌کنند و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و به همین دلیل است که تا به امروز پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات