۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۹۴۸۹۷
امام‌جمعه بجنورد:

استقلال سیاسی مهم‌ترین رهاورد انقلاب اسلامی در کشور است

استقلال سیاسی مهم‌ترین رهاورد انقلاب اسلامی در کشور است
امام‌جمعه بجنورد گفت: استقلال سیاسی مهم‌ترین رهاورد انقلاب اسلامی و پایه‌ای برای دستیابی به سایر دستاوردها در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به در پیش بودن ایام مبارک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام پرداخت.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب به شمار می‌رود، اضافه کرد: استقلال سیاسی به همت همه مردم حاصل شده و در این سال‌ها باقی مانده است به‌گونه‌ای که به پایه‌ای برای دست‌یابی به سایر دستاوردهای کشور تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به وابستگی و گوش به‌فرمان بودن شاه در رابطه با آمریکایی‌ها، افزود: امروز برخلاف دوران رژیم ستم‌شاهی تمام تصمیمات و تصمیم‌سازی‌ها در داخل کشور گرفته می‌شود و بیگانگان در آن دخالتی ندارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عدم مداخله بیگانگان در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کشور و عدم دیکته شدن امور از سوی کشورهای استکباری از نشانه‌های استقلال سیاسی در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز استقلال سیاسی ایران به الگویی برای سایر کشورها بدل شده است، تصریح کرد: در آیات قرآن هم تأکیدات فراوانی در مورد استقلال و ایستادگی امت اسلامی دیده می‌شود؛ ازاین‌رو بر اساس مبانی اسلامی نباید امت اسلام به بیگانگان اعتماد کرده و سرنوشت خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی در کشور نماد قدرت و اقتدار نظام اسلامی است، تصریح کرد: این استقلال در تصمیم‌گیری‌های عرصه فکری و فرهنگی هم بروز و ظهور دارد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را استقلال سیاسی ذکر و اظهار کرد: جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا در کتاب «444 روز درباره ایران» می‌گوید اجرای طرح اصلاحات ارضی در زمان شاه به‌منظور فلج کردن اقتصاد و معیشت ایران و وابسته کردن این کشور به آمریکا و کشورهای دیگر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: سایر طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی نیز هر کدام به‌گونه‌ای در مسیر اهداف و امیال کشورهای استکبار بود.

وی با بیان اینکه ایران در آن دوران جولانگاه تاخت و تاز آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود به‌گونه‌ای که از مردم ایران حق توحش می‌گرفتند، افزود: اما به برکت انقلاب و نظام اسلامی اکنون ملت ایران در دنیا سربلند و سرافراز بوده و در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات