۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۴۹۱۹
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

برنامه اعزام مبلغ اوقاف حذف یا تلفیق نخواهد شد

برنامه اعزام مبلغ اوقاف حذف یا تلفیق نخواهد شد
حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به اعزام بیش از 10 هزار و 800 مبلغ در سال 97 به سراسر کشور از کمک های ناچیز دولت برای بحث بودجه گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی شفیع زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع مبلغان فاطمیه که عصر جمعه در سالن همایش های امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، به بیان آخرین اتفاقات صورت گرفته درحوزه اعزام مبلغ در دوره جدید ریاست سازمان پرداخت.

وی افزود: بعد از تغییر رییس سازمان اوقاف ریاست سازمان یا نماینده ولی فقیه که دکتر خاموشی آمدند شائبه ای در بین مبلغان از زبان سرگروهان شنیده می‌ شود که اعزام مبلغ حذف یا تلفیقی بین سازمان تبلیغات و نهادهای تبلیغی دیگر می‌ شود.

حجت الاسلام میرشفیع زاده تأکید کرد: بیش از سه جلسه با ریاست عالی سازمان داشتیم و به شما عرض می‌ کنم که نگاه بر حذف یا تلفیق نیست بلکه حرف این است که تعاملی بین نهادهای تبلیغی بشود، همچنانکه حجت الاسلام شرفخانی که در این عرصه مسؤولیت نه ساله داشتند همین نظر را داشتند.

وی با اشاره به برنامه سازمان اوقاف برای هماهنگی با دیگر نهادهای فرهنگی و تبلیغی خاطرنشان کرد: قصد داریم در سال 98 با تعامل با نهادهای تبلیغی مثل جامعه الزهرا(س)  کارهای تبلیغی خود را دنبال کنیم، چراکه خیلی از مبلغان همسرانشان جزو فارغ التحصیلان یا مبلغان جامعه الزهرا(س) هستند که می‌ توانیم برای همسران نیز برنامه هایی داشته باشیم و از ظرفیت جامعه الزهرا(س) نیز استفاده کنیم.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های دیگر این تصمیم در سال 98 خاطرنشان کرد: به عنوان مثال گاها طلابی که در امامزاده ها برای کار تبلیغی مستقر می‌ شوند و خیمه معرفت را برپا می‌ کنند، برای نماز جماعت اقتدا به امام جماعت راتب امامزاده می‌ کنند در حالی که مدارس از امام جماعت خالی است.

وی ادامه داد: امروز در کلیه کشور یکی از مشکلات آموزش و پرورش بحث حضور طلبه ها در کنار دانش آموزان به ویژه اقامه نماز است که در سال 98 با تفاهم نامه ای که با رییس سازمان و وزیر آموزش و پرورش خواهیم داشت تلاش می‌ کنیم که از ظرفیت مبلغان در ایام تبلیغی به ویژه صبح ها که امامزاده ها زائر کمتری دارد، در مدارس یا اداره امور زندان ها نیز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با جدیت عرض می‌ کنیم که برنامه اعزام مبلغ هیچ تلفیقی یا حذف نخواهد داشت و تنها بحث تعامل با نهادهای فرهنگی است چراکه مجموعه ای هستیم که با توجه به موقوفاتی که داریم با منابع مالی بهتری مواجه هستیم که می‌ طلبد به نهادهای دیگر کمک کنیم.

حجت الاسلام شفیع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات سایت برای ثبت نام تأکید کرد:  تلاش داریم که در سال آینده زیرساخت های سایت درست شود و تسریع در ثبت نام داشته باشیم و مشکلات ما در این عرصه بدون شک کمتر خواهد شد.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در سال 97 ده هزار و 800 نفر اعزام مبلغ داشتیم و ما برنامه اعزام 12هزار  و 800 نفر را برای سال آینده داریم که امیدواریم دولت برای بحث بودجه ای با ما همکاری کنند/1330/پ202/ج

ارسال نظرات