۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۹۴۴
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

اتکای به موقوفات از راه های مهم حفظ استقلال حوزه های علمیه است

اتکای به موقوفات از راه های مهم حفظ استقلال حوزه های علمیه است
نماینده طلاب و فضلای قاین و زیرکوه در مجمع نمایندگان اتکای به موقوفات را یکی از راه های مهم حفظ استقلال حوزه های علمیه ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی، عصر جمعه در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام علی قربانی در این گردهمایی خراسان جنوبی را به لحاظ اقتصادی و معیشتی جزو محروم ترین مناطق کشور ارزیابی کرد و در عین حال گفت: مردم استان علی رغم محرومیت هایی که دارند، در عرصه دینداری و فعالیت های خیریه پیشگام هستند.

وی افزود: مردم شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی های مداوم تحت فشار اقتصادی زیادی هستند، اما در عین حال همین مردم بیشترین دغدغه را در امور دینی دارند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با ذکر آماری در این خصوص ابراز داشت: مردم استان در جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات در سال 95 سه و نیم میلیارد تومان، در سال 96 چهار میلیارد تومان و در ششماهه نخست سال 97 بیش از سه و نیم میلیون تومان به بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند که طبق اعلام مسؤولان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام قربانی بیان کرد: افتخار استان خراسان جنوبی و مردم این دیار این است که در احداث بزرگ ترین پروژه جهان اسلام( ساخت صحن حضرت زهرا حرم مطهر امیرالمؤمنین) بیشترین کمک و مشارکت را داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در زمینه فرهنگ سازی برای وقف به عنوان یک صدقه جاریه، اظهار داشت: طلاب و فضلای حوزه باید با استفاده از فرصت های تبلیغی آثار و برکات وقف را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام قربانی اجرای درست و دقیق موقوفات طبق نیات واقفین را یک نکته مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر مردم بدانند و مطمئن شوند موقوفات درست مصرف می شود حتما توجه می کنند.

وی با اشاره به اهمیت مساله حفظ استقلال حوزه های علمیه، گفت: یکی از راه های مهم حفظ استقلال و عدم وابستگی حوزه، اتکای به وقف و موقوفات است. /924/پ202/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات