۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۴۹۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

قدرشناسی از شهدا تنها در برگزاری یادواره‌ها خلاصه نشود

قدرشناسی از شهدا تنها در برگزاری یادواره‌ها خلاصه نشود
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امروز نیازمند مرام و مسلک آن بزرگمردان تاریخ کشور برای عبور از بحران‌ها و مشکلات در عرصه های مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در دومین یادواره 1400 شهید مراغه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهدا مایه عزت، اقتدار، آزادگی، سرافرازی و استقلال ملت ایران هستند.

وی با بیان این‌که امنیت و آرامش امروز کشور مرهون مجاهدت رزمندگان و خون پاک شهدا است، خاطرشان کرد: قدرشناسی از شهدا نباید تنها در برگزاری چنین یادواره‌هایی خلاصه شود، امروز نیازمند مرام و مسلک آن بزرگمردان تاریخ کشور برای عبور از بحران‌ها و مشکلات در عرصه های مختلف هستیم.

امام جمعه مراغه افزود: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت رمز غلبه بر مشکلاتی است که مردم امروز گرفتار آن هستند، مادامی که پیرو مکتب سرخ شهادت بوده‌ایم، هیچ یک از توطئه‌های دشمنان کارساز نبوده است، بنابر این باید نهایت تلاش خود را برای ترویج فرهنگ جهادی و شهدت‌طلبی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که شهدا با نثار خون پاک خود نهال انقلاب را آبیاری کردند، تصریح کرد: اگر جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس عازم جبهه های حق علیه باطل شدند و حماسه ها آفریدند، همه ما اکنون مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان هستیم و باید راه آنان را ادامه دهیم.

وی پیروی از وصیت‌نامه های شهدا را کمترین وظیفه مردم و مسؤولان دانست و گفت: توصیه‌های شهدا نشأت گرفته از شناختی الهی در قالب وصیت‌نامه‌هایی است که باید همه نسبت به آنها آگاه و عامل باشند، همه تلاش دشمنان فراموشی فرهنگ ایثار دوران دفاع مقدس در عصر کنونی است.

همچنین امیر سرتیپ بازنشسته ناصر آراسته، عضو هیات معارف جنگ در سخنانی با اشاره به این‌کع شهدا جسارت تعرض به ایران اسلامی را از آمریکا و ایادی آن گرفته اند، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 40 هزار نیروی آمریکایی در پایگاه های منطقه ای آنان زیر برد موشک های ایران اسلامی قرار دارند.

وی با بیان این‌که روحیه جهاد و شهادت؛ قدرت و جرات تعرض و چشم طمع دشمن به خاک کشور را از دشمنان خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: اکنون 93 درصد نیازها و تجهیزات دفاعی و نظامی کشور از سوی نیروهای مسلح تولید و تامین می شود و تاکتیک های نظامی در برابر تهدیدات خارجی مبتنی بر تکنیک های اسلامی و ایرانی است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات