۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۹۶۸
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

روحانیت باید با علم و عمل خود زمینه‌ساز تقویت روزافزون نظام باشد

روحانیت باید با علم و عمل خود زمینه‌ساز تقویت روزافزون نظام باشد
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: روحانیان باید با علم و عمل خویش زمینه‌های تقویت و استحکام روزافزون نظام اسلامی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت در پیش بودن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین نقش برجسته امام راحل در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پشتوانه عمیق اسلامی و شیعی دارد، خاطرنشان کرد: امام راحل کسی بود که توانست با تضلع علمی این پشتوانه را منصه ظهور و بروز برساند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام راحل از اعجوبه‌های تاریخ تشیع است، افزود: شاید در اعصار کسی به جامعیت امام پیدا نشود؛ زیرا اگرچه در طول تاریخ علمای بسیار بزرگی داشته‌ایم؛ اما کسی به این هویت جمعی که هم عارف، فیلسوف، فقیه و رجل و زعیم سیاسی باشد و هم متخلق و اهل سلوک عملی و ذوق و شعر و ادب باشد جزء نوادر تاریخ تشیع است.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: این فرد با این جامعیت توانست از ذخایر تشیع عناصر دخیل در گفتمان انقلاب اسلامی را استخراج و استحصال کرده و انقلاب را به پیروزی برساند.

وی با بیان اینکه از توفیقات بزرگ امام راحل جمع شاگردانی است که دور شمع وجود ایشان جمع شده بودند، افزود: وقتی به اطرافیان امام و حلقه اول اطراف امام راحل نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه این‌ها شخصیت‌های بسیار برجسته‌ای بودند.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: این‌ها فداکارانه منویات و بصیرت‌ها و دیدگاه‌های امام را در میدان عمل با شهامت دنبال می‌کردند و برخی نیز در تئوریزه کردن گفتمان انقلاب اسلامی سهم وافری داشتند.

وی با بیان اینکه در میان برخی مانند شهید بهشتی هم در عرصه علم و هم در عرصه عمل سهیم بودند، اضافه کرد: گفتمان انقلاب اسلامی به لحاظ تبلور تئوریک تنها کار امام راحل نبود؛ بلکه شهید مطهری، شهید بهشتی و سایر بزرگان هم در این مهم سهیم بودند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: بر این اساس امام افزون بر این‌که خود مرد بزرگی بود این توفیق را داشت که بزرگانی هم در کنار وی جمع شده و درنتیجه گفتمان انقلاب اسلامی متبلور شد.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تصریح کرد: امروز هم باید روحانیان به‌عنوان پیشگامان انقلاب و دفاع مقدس همچنان نقش پیشگامی خود را حفظ کرده و با علم و عمل خویش زمینه‌های تقویت و استحکام روزافزون نظام اسلامی را فراهم کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات