۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۰۳۰

مقابله با باستان گرایی و وهابیت به همت گروه تبلیغی دانیال نبی

مقابله با باستان گرایی و وهابیت به همت گروه تبلیغی دانیال نبی
مدیر گروه تبلیغی جهادی دانیال نبی(ع) گفت: جریان شناسی و برگزاری دوره های آموزشی مقابله با باستانگرایی و وهابیت از جمله فعالیت های این گروه تبلیغی است.

حجت الاسلام علی چنانی مدیر گروه تبلیغی جهادی دانیال نبی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به معرفی این گروه پرداخت و اظهار داشت: این گروه جزو گروه های فعال خوزستان است؛  این استان چهار راه قومیت های مختلف بوده و شهرستان شوش منطقه تبلیغی این گروه است.

وی به علت انتخاب شهر شوش به عنوان منطقه تبلیغی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این شهر از شهرهای بزرگ استان خوزستان است و در مجاورت با کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گرفته، سبب شده که سازمان های تبلیغاتی وهابیت شهرهای استان را مورد هجمه قرار دهند و ریشه یابی آن به این مسأله بر می گردد که یکسری آداب و رسوم و هم زبانی ها سبب سنخیت با این کشورها است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی دانیال نبی(ع) تصریح کرد: این گروه مشتمل بر 30 مبلغ برادر فعال است اما با رایزنی های صورت گرفت با مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، یک سری دوره ها و محتواهای آموزشی را برای همسران مبلغان گروه برگزار می کنند که مبلغان گروه که اعزام می شوند، فرصت تبلیغی کوتاه مدت بدون تشکیل پرونده برای همسران شان ایجاد شده است.

وی افزود: فعالیت های این گروه به دلیل بعد مکانی و عدم فرصت تبلیغی زیاد در موسم های تبلیغی در منطقه صورت می گیرد و از تمام توان خود برای فرصت هایی که به وجود می آید، بهره می گیرند که بخشی از فعالیت ها در مدارس صورت می گیرد که در هر ماه به مدت 5 روز به خوزستان اعزام می شوند و فعالیت هایی در مدارس صورت می گیرد.

حجت الاسلام چنانی اظهار داشت: از جمله موضوعاتی که از سوی این گروه در ایام تبلیغی مطرح می شود، آسیب شناسی فضای مجازی، مشاوره های اخلاقی و رسانه، کنترل و مدیریت رسانه و دیدگاه اسلام و غرب است.

وی گفت: جذب حداکثری جوانان در فضای مجازی از سوی این گروه صورت گرفته و در مدت کوتاهی که مبلغان ما در منطقه حضور ندارد، این ارتباط از طریق فضای مجازی با جوانان برقرار است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی دانیال نبی(ع) تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت های این گروه، تبلیغ سنتی است که مبلغان گروه در منازل، مراکز، مساجد و حسینیه ها حاضر می شوند و به فعالیت های تبلیغی می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این گروه، در خصوص مقابله با بحث باستان گرایی و مقابله با وهابیت به برگزاری دوره های آموزشی، جریان شناسی و تهیه جزوه هایی در این موضوع پرداخته ایم./822/پ202/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات