۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۵۰۳۶

جذب 26 سرباز طلبه در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

جذب 26 سرباز طلبه در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ۲۶ طلبه وظیفه را جهت خدمت در حوزه امور پرورشی و قرآن، عترت و نماز جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طاهر علمی، دبیر کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره آموزشی طلاب وظیفه منطقه شمال غرب کشور در تبریز اظهار داشت: کمیته به دنبال حضور و نقش حداکثری طلاب و روحانیان در مدارس دخترانه و پسرانه استان است.

وی ادامه داد: امسال آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ۲۶ طلبه وظیفه را جهت خدمت در حوزه امور پرورشی و قرآن، عترت و نماز جذب و به کار گرفته است که بعد از ابلاغ سهمیه استان طبق هماهنگی با حوزه های علمیه و فراخوان عمومی؛ علاقه‌مندان ضمن تکمیل فرم ثبت نام با توجه به امتیازات تعیین شده اولویت بندی شده و به گزینش معرفی و استعلام شدند.

علمی با اشاره به این‌که بعد از ایجاد کد کارگزینی و امور اداری و دریافت حکم اعزام از حوزه های علمیه استان؛ طلاب به آموزش و پرورش مناطق محروم معرفی و شروع به کار می کنند، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف توجیه طلاب وظیفه با حساسیت ها و وظایف حوزه کاری برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ادامه داد: روحانیان علاقه مند برای سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی باید دارای مدرک سطح یک حوزوی بوده و افزون بر آن باید ۵۴ ساعت دوره های تخصصی خاصی را که شامل سرفصل های آشنایی با اهداف دوره های تحصیلی است، سپری کنند.

وی افزود: طلاب وظیفه باید مرور کتاب های درسی آشنایی با شرح وظایف و ماموریت های حوزه پرورشی، آشنایی با آیین نامه اجرایی مدارس و نیز فضای مجازی آسیب ها و فرصت ها، نحوه پاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان، آشنایی با روانشناسی کودک و نوجوان، آشنایی با سند تحول بنیادین را گذرانده باشند.

علمی با اشاره به این‌که حضور روحانیان در نهاد آموزش و پرورش کارکردها و تاثیرات بسزایی دارد، افزود: در راستای ارتقای باورهای دینی و عمش بخشیدن به مسائل اعتقادی و مذهبی دانش‌آموزان، حضور طلاب فاضل و متعهد در آموزش و پرورش ضروری است./935/د101/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات