۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۰۶۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

جلب رضای الهی ضامن رسیدن به مقام رضوان است

جلب رضای الهی ضامن رسیدن به مقام رضوان است
استاد حوزه علمیه قم مقام رضوان را از عالی‌ترین درجات بهشت دانست و گفت: جلب رضای الهی ضامن رسیدن به مقام رضوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم، امروز در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) با موضوع صفات کمال الهی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با استناد به آیه 72 سوره توبه گفت: خداوند در این آیه به مردان وزنان با ایمان باغ‌هایی وعده داده است كه از زير درختان آن نهرها جارى بوده و در آن جاودانه خواهند بود و همچنین در سراهايی پاكيزه در بهشت‌هاى جاودان به آنان وعده داده‌شده است. 

وی افزود: خداوند به‌ واسطه ایمان و عمل صالح این نعمات ابدی را به انسان عطا می‌کند و بهشت همان نعمتی است که خداوند در دنیا به انسان مؤمنی که عمل صالح انجام می‌دهد وعده داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که خانه‌های بهشتی بسیار طیب و پاکیزه هستند، ابراز کرد: خداوند به بهشتیان نعمات فراوانی عطا می‌کند اما در بین این نعمات نعمت اکبر بسیار بزرگ‌تر و بالاتر است که خداوند از آن با عنوان مقام رضوان یاد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم مقام رضوان را از عالی‌ترین درجات بهشت برشمرد و اظهار داشت: بالاترین مقام و بزرگ‌ترین نعمت الهی که خداوند در روز رستاخیز به انسان مؤمن عطا می‌کند همان مقام رضوان است.

وی با تأکید بر این که انسان مؤمن با جلب رضایت خداوند می‌تواند به مقام رضوان دست یابد، گفت: خداوند در آیه 27 سوره مبارکه فجر اشاره به نفس مطمئنه می‌کند و سپس در آیه 30 می‌فرماید؛ به بهشت وارد شو.

وی افزود: قرآن کریم در  آیات ذکر شده اشاره به کمال و فوز عظیم یعنی همان معامله بزرگ بین انسان و خداوند دارد بنابراین انسان با انجام برخی دستورالعمل‌ها می‌تواند مقام رضوان را کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی شرایط رسیدن به کمال و قرار گرفتن در ردیف بندگان خاص خداوند را در گرو انجام چهار عمل بیان کرد و اظهار داشت: توکل، توبه، تسلیم بودن و راضی شدن چهار شاه کلیدی است که انسان می‌تواند با انجام آنها وارد بهشت شود و از نعمات الهی بهره ببرد.

این استاد حوزه علمیه قم درباره نفس مطمئنه گفت: کسی می‌تواند به این مقام نائل شود که با همه وجود به خداوند اطمینان قلبی داشته باشد و این بالاترین مرتبه کمال است که انسان می‌تواند به آن برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که به این مقام رسیده باشد به معنای واقعی کلمه در محضر معبود عبد بوده و با جدیت از معاصی و نواهی الهی اجتناب می‌کند؛ بنابراین نفس مطمئنه بالاترین درجه نفس انسانی است./878/پ202/ج

ارسال نظرات