۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۹۵۱۰۵

تداوم شکنجه و آزار و اذیت جنسی در بازداشتگاه‌های سعودی

تداوم شکنجه و آزار و اذیت جنسی در بازداشتگاه‌های سعودی
سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقرار برخی فعالان حقوق بشری عربستانی نسبت به شکنجه‌های روحی و جسمی در بازداشتگاه‌ها، از رژیم سعودی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین الملل روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به تداوم شکنجه و آزار و اذیت جنسی عمال آل سعود در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این کشور علیه فعالان حقوق بشری که از سال 2018 به به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند، واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه میدل ایست مانیتور، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ منتشر شده خود  به اقرار جمعی از فعالان حقوق بشری عربستان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، 10 نفر از فعالان حقوق بشر در عربستان تحت انواع شکنجه، آزار و اذیت جنسی ودیگر سوء رفتارها در سه ماهه نخست بازداشت  قرار گرفتند و مکان نگهداری آن‌ها نیز  جایی نامعین بود.  یکی از شهادت دهندگان فاش ساخت که یکی از بازجویان به دروغ به یک بانوی دستگیر شده گفت که اعضای خانواده‌اش درگذشته‌اند و وی یک ماه را با چنین باوری سپری کرد.

یکی دیگر از فعالان زن حقوق بشری در عربستان  به نوع دیگری از شکنجه بازپرسان اشاره کرد و گفت که هنگام شکنجه به داخل دهان وی آب ریخته و او را وادار به فریاد زدن کردند. دو فعال مرد و زن نیز دیگر نیز شهادت دادند که  با دستگاه‌های برقی به آن‌ها شوک الکتریکی وارد شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات