۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۱۵۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
ثبت نام 400 قرآن­ آموز در مسابقات مدهامتان، برگزاری مسابقات معارف اسلامی و تدارک اهالی تئاتر اسفراین ‏عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: 459 حافظ، قاری، مؤذن و نیز هنرمند قرآنی نوجوان برای شرکت درمرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهآمتان خراسان شمالی اعلام آمادگی کردند.

هاشم شیرازیان، با اعلام این خبر گفت: 459 تن از قاریان، حافظان، مؤذنین و هنرمندان نوجوان و جوان عضو کانون های مساجد استان در این جشنواره ثبت نام کردند.

وی افزود: از این میان293 تن در گروه برادران و 166 نفر نیز در رشته های مربوط به مسابقات خواهران ثبت نام کردند.

شیرازیان،  در خصوص  آمار شرکت کنندگان در رشته های مختلف این دوره از مسابقات از میان آمار نهایی اعلام شده نیز گفت: 113 نفر در رشته حفظ جزء 30، 115 کودک و نوجوان در رشته نقاشی آیات و در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی اذکار نماز به ترتیب 75، 49 و 23 نفر شرکت کردند.

مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزی

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فاروج با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان فاروج برگزار شد، گفت: 200 دانش آموز دختر و پسر پایه های سوم تا ششم ابتدایی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

علیپور افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در چهار رشته قرائت، اذان، احکام و حفظ عمومی قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی اعلام کرد: هدف از برگزاری این مسابقات گسترش فرهنگ قرائت حیات بخش قرآن و ایجاد روحیه رقابت سالم بین دانش آموزان است.

دو باب کتابخانه روستایی ارکان و گریوان افتتاح می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از افتتاح دو باب کتابخانه روستایی ارکان و گریوان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بجنورد خبر داد.

علی اکبر طهماسبی افزود: ساخت کتابخانه های روستایی ارکان و گریوان از سال ٨٨ و هرکدام با ١٢٠ متر مربع زیربنا آغاز شد .

وی اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای تکمیل و تجهیز کتابخانه های روستای ارکان و گریوان دو میلیارد و ششصد میلیون ریال است.

طهماسبی، همچنین سالن مطالعه خواهران و برادران ، دفتر کتابدار، منبع و مخزن را جمله فضاهای این کتابخانه برشمرد.

تدارک اهالی تئاتر اسفراین

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین از اجرای نمایش «کی از همه قوی تره؟!» ویژه کودک و نوجوان در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

رضا ارغیانی با اشاره به این که این نمایش به کارگردانی مخدره شفیعی راد در روزهای ۱۰ تا ۱۲ بهمن در تالار مجتمع فرهنگی و هنری نسیم این شهرستان روی صحنه می رود، افزود: نمایش پرفورمنس یک لحظه غفلت هم به کارگردانی مهدی بختور با حضور ۶ بازیگر آماده اجرای عمومی در ماه آینده است.

وی همچنین از آغاز تمرین نمایش فروشگاه خودکشی به کارگردانی محمد یحیی آبادی خبر داد و اظهار کرد: نشست مشترک هم اندیشی کارگردانان و بازیگران هنرهای نمایشی اسفراین هم در تالار استاد شاهد مجتمع فرهنگی و هنری نسیم این شهرستان برگزار شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات