۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۹۵۱۶۰
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی سبب احیای اسلام ناب محمدی در جهان شد

انقلاب اسلامی سبب احیای اسلام ناب محمدی در جهان شد
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی سبب احیای شریعت مقدس و اسلام ناب محمدی در ایران و جهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، عصر امروز در جمع مسؤولان قضایی استان، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در این کشور سبب شد تا شریعت مقدس و اسلام ناب پس از سال‌ها غفلت در این سرزمین احیا شود.

وی با بیان اینکه امام راحل منجی و احیاکننده اسلام بود، افزود: انقلاب و نظام اسلامی در طول این چهار دهه بر روی ریل پیشرفت و توسعه بوده و این مسیر باید با قدرت و سرعت تداوم یابد.

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر دوری از سستی و کاهی در این روند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز به دستاوردها و آسیب‌های تهدیدکننده انقلاب و نظام پرداختند که بنا به فرمایش معظم له یکی از مهم‌ترین تهدیدها آسیب ارتجاع است.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرحله ارتجاع سستی و کاهی در روند دست‌یابی به کمال و پیشرفت است، خاطرنشان کرد: توقف و بازگشت مراحل بعدی ارتجاع هستند؛ ازاین‌رو نباید در مسیر توسعه و پیشرفت خود کمترین توقف و بازگشتی را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه مردم ایران همواره عزتمندانه زندگی کرده و از این پس هم با عزت زندگی می‌کنند، افزود: دشمنان نمی‌توانند با تهدیدها و تحریم‌های خود ملت بزرگ ایران را از ادامه مسیر پرافتخار نظام اسلامی خسته کرده و باز دارند.

وی با اشاره به اینکه دست رد زدن به سینه بیگانگان و بدخواهان لازمه زندگی باعزت است، تصریح کرد: هیچ کس قائل به قطع ارتباط با دنیا نیست بلکه باید از توان و ظرفیت‌های علمی کشورهای توسعه‌یافته در راستای رسیدن به پیشرفت و تکامل بهره بگیریم؛ اما این موضوع به معنای وابستگی و سرسپردگی نیست.

حجت‌الاسلام جعفری در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: امام راحل ولایت فقیه را احیا کرده و به یکی از الزامات نظام اسلامی بدل کرد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی اصول و الزامات عقلانی و تعبدی دارد، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم خود را انقلابی بدانیم که نظام اسلامی را با تمام اصول و فروع و الزامات آن پذیرفته باشیم و به آن اصول عمل کنیم؛ زیرا انقلابی گری نه به شعار بلکه به عمل است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: نهراسیدن از قدرت پوشالی دشمنان، تردید نداشتن در حقانیت انقلاب و نظام اسلامی و امید نداشتن به بیگانگان و دشمنان ازجمله شاخصه‌های انقلابی گری است که باید مد نظر همه مردم و مسؤولان باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات