۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۵۹۵۱۸۸
سر مقاله؛

بی ملاحظگی غربی

بی ملاحظگی غربی
طرف غربی نشان داده که هیچ ملاحظه‌ای در قبال ایران ندارد و تحریم‌های اخیر و دستگیری دیپلمات ایرانی در اروپا نمونه واضح آن است.
به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته شمار شنبه‌های اعتراضی در فرانسه به عدد ۱۱ رسید؛ یعنی ۱۱‌هفته است که مردم این کشور در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» به خیابان‌ها می‌آیند.
 
بنابر آمار‌های رسمی رسانه‌های فرانسوی، از آغاز تظاهرات بیش از دو هزار نفر دستگیر و دستکم ۱۰‌نفر هم کشته شده‌اند؛ اتفاقی که اگر برای یکی از کشور‌های منطقه غرب آسیا یا ایران می‌افتاد با «در بوق و کرنا کردن» رسانه‌های بیگانه، در صدر اخبار و تحلیل‌های جهانی قرار می‌گرفت.
 
حال نه‌تن‌ها فرانسه در این چند‌ماه نتوانسته است راه‌حلی برای معضل کنونی خود و پاسخی مناسب برای معترضان بیابد، بلکه در مسائل داخلی دیگر کشور‌ها نیز دخالت می‌کند که مثال بارز آن حمایت از کودتاچیان ونزوئلا و خط‌و‌نشان کشیدن برای ایران درخصوص توان نظامی و موشکی آن است.
 
اما به‌راستی کشوری که خود درگیر اعتراضات خیابانی و مردمی است، چگونه به خود اجازه می‌دهد در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت کند؟!
 
لودریان، وزیر خارجه فرانسه که برای چندمین بار به ایران هشدار می‌دهد: «پاریس بر سر برنامه موشکی ایران، آماده است تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کند.»، خود در واکنش به توئیت دونالد ترامپ در مورد اعتراض‌های خیابانی پاریس گفته است: «ما هیچ علاقه‌ای برای ورود به مسائل مطرح برای آمریکایی‌ها نداریم و متقابلاً از این کشور هم می‌خواهیم که اجازه دهد ما هم در کشورمان زندگی خودمان را ادامه دهیم.»
 
طرف غربی نشان داده که هیچ ملاحظه‌ای در قبال ایران ندارد و تحریم‌های اخیر و دستگیری دیپلمات ایرانی در اروپا نمونه واضح آن است. این نیازمند اخذ تدابیر محکم و مستحکم است. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات