۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۹۵۲۲۲
حجت الاسلام موسویان مطرح کرد؛

بررسی رابطه بانک مرکزی با دولت و دیگر بانک‌ها در «بانکداری اسلامی۲»

بررسی رابطه بانک مرکزی با دولت و دیگر بانک‌ها در «بانکداری اسلامی۲»
حجت الاسلام موسویان گفت: کتاب «بانکداری اسلامی2» رابطه بانک مرکزی با دولت و دیگر بانک‌ها، سیاستگذاری و ابزارهای سیاست پولی را بررسی کرده است.

حجت الاسلام سیدعباس موسویان عضو هیأت علمی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جزییات کتاب «بانکداری اسلامی2» که در همایش کتاب سال حوزه مورد تقدیر قرار گرفت، اظهار داشت: کتاب «بانکداری اسلامی 2» با مشارکت دکتر حسین میثمی نگارش شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره موضوعات این کتاب عنوان کرد: مباحث این کتاب به حوزه مباحث بانک مرکزی و جایگاه آن در بانکداری اسلامی، مباحث خلق پول و بازار بین بانکی، مسائل مرتبط با ابزارهای سیاست پولی، چگونگی سیاست پولی در بانکداری اسلامی و ابزارهای قابل استفاده در این زمینه مربوط می‌شود.

وی مطرح کرد: همان‌طور که می‌دانید مطالعاتی که در حوزه بانکداری اسلامی شکل گرفته، عمدتا مربوط به بانک‌های تجاری است، یعنی رابطه بانک‌ها با مشتریان که کتاب «بانکداری اسلامی1» ناظر به آن مباحث بود.

حجت الاسلام موسویان اضافه کرد: کتاب «بانکداری اسلامی2» رابطه بانک مرکزی با دولت و دیگر بانک‌ها و بحث سیاستگذاری پولی و ابزارهای سیاست پولی را بررسی و تبیین می‌کند.

وی همچنین درباره روند تولید علوم انسانی اسلامی ابراز داشت: اصل رویکرد، بسیار مثبت است و شتاب نسبتا خوبی دارد، اما همچنان باید روی مباحث مورد نیاز جامعه و نظام جمهوری اسلامی تمرکز و تأکید شود، چراکه حوزه باید به مشکلات نظام‌های اقتصادی و سایر نظام‌های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: بایستی محققان و پژوهشگران، عالمان و متفکران با اهتمام در موضوع‌شناسی، موضوعات مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران را درک و استخراج کنند و سرمایه عمر و تلاش خود را بر حل این مسائل قرار دهند.

وی در پایان افزود: هرچند آثار علمی تولید شده، در جایگاه خود ارزشمند است، اما اگر پاسخگوی نیاز جامعه مسلمان و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، یقینا اثر بیشتری خواهد داشت.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3

/876/ت302/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت عرض می کنم
هدیه به روحش فاتحه مع الصلوات
0
0