۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۹۵۲۷۶
به همت خبرگزاری رسا؛

کرسی نظریه‌پردازی "کلام انقلابی یا معنویت انقلابی" برگزار می‌شود

کرسی نظریه‌پردازی
کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» یازدهم بهمن به همت خبرگزاری رسا در قم برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی با ایجاد تحولاتی در اندیشه و تفکر دینی همراه بوده است. امروز با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از این اندیشه‌ها به بارنشسته و به بلوغ رسیده است.

«کلام انقلابی» و «معنوی انقلابی» دو ایده‌ای است که در میدان نوآوری در اندیشه دینی عرضه شده‌اند، کلام انقلابی مبنی بر خوانش جدیدی از دانش کلام است که می تواند پویایی و تحرک اجتماعی را ایجاد کند و نگاه آن به سوی تغییرات فرهنگی و تحقق تمدن اسلامی است.

معنویت انقلابی رویکردی متفاوت به آموزه‌های باطنی اسلام است که نسبتا تحولات درونی را با تحولات اجتماعی تبیین می‌کند و معنویت انقلابی بر این مبنا استوار است که تغییرات فرهنگی و اجتماعی بدون تحولات درونی و یافتن بینش معنوی کامیاب نخواهد بود.

بر این اساس، خبرگزاری رسا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پرونده بعثت انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای حوزه علمیه در طول چهل ساله نظام اسلامی می‌پردازد.

از این رو، کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» به همت خبرگزاری رسا، با حضور کارشناسان حوزوی، حجج اسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی و حمیدرضا مظاهری سیف برگزار می‌شود.

کرسی نظریه پردازی «کلام انقلابی یا معنویت انقلابی» برگزار می‌شود

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف رییس مؤسسه بهداشت معنوی، کارشناس عرفان‌های نوظهور، عضو هیأت مدیره انجمن علمی اخلاق حوزه هستند.

این کرسی نظریه پردازی پنج شنبه 11 بهمن‌ماه سال جاری از ساعت 10 تا 12 در سالن جلسات خبرگزاری رسا به نشانی 45 متری شهید صدوقی، خیابان بهشت، ساختمان خبرگزاری رسا برپا می‌شود./876/ت302/س

مهدی شاهی
ارسال نظرات