۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۹۵۳۸۲
در آستانه دهه فجر؛

همایش طلایه داران فاطمی در بیرجند برگزار می شود

همایش طلایه داران فاطمی در بیرجند برگزار می شود
حجت الاسلام رضایی گفت: در آستانه دهه فجر همایش بزرگ طلایه داران فاطمی با حضور یک هزار نفر از مسؤولان هیأت‌ها، مداحان و روحانیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انقلاب اسلامی از سوی مردم و برای مردم شکل گرفت و رهبری پیامبرگونه امام راحل و پشتوانه مردمی یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه وحدت در میان آحاد جامعه در بقای انقلاب اسلامی موثر است، گفت: انقلاب ما ریشه در بعثت پیامبراکرم(ص) دارد و یک حرکت جهانی است و انقلاب تنها محدود به ایران اسلامی نبوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه قرن بود و این انقلاب پشتوانه مردمی داشت، افزود: بسیج مستضعفین، جهاد سازندگی، کمیته امداد و نهضت سواد آموزی از جمله رویش‌های انقلاب اسلامی بودند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: حدود 500 نفر روحانی ثابت و مستمر در روستاهای خراسان جنوبی وجود دارند و در طول سال نیز حدود 6 هزار نفر مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از 110 نفر از مشاوران مذهبی آموزش‌های لازم را دیدند و در مدارس فعالیت می‌کنند و برای امور تبلیغی نیز 40 نفر از بانوان در استان شناسایی و ساماندهی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک هزار و 27 نفر مبلغ برادر و 636 نفر مبلغ خواهر در استان فعال هستند که از این تعداد 350 نفر سنتی می‌باشند.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ خانه عالم در جنوب خراسان وجود نداشت اما امروز تعداد 220 خانه عالم در روستاهای بالای 100 خانوار استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 40 کانون فرهنگی تبلیغی و بیش از 30 انجمن اسلامی در استان فعال است، گفت: تعداد یک هزار و 300 هیأت مذهبی و بیش از یک هزار و 200 نفر مداح در استان شناسایی و در سامانه طوبی ثبت نام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: شورای هیئات مذهبی شهرستانی و استانی تشکیل شده و در حال حاضر نیز 14 شوای هیئات مذهبی و 13 کانون مداحان در استان وجود دارد.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: در آستانه ایام الله دهه فجر همایش بزرگ طلایه داران فاطمی با حضور یک هزار نفر از مسؤولان هیأت‌ها، مداحان، اقشار تاثیرگذار و روحانیان روز پنج‌شنبه 11 بهمن ماه جاری در محل مصلی(هیأت ابوالفضلی) بیرجند با سخنرانی رییس سابق اوقاف و امور خیریه کشور و مداحی مرتضی طاهری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد انقلاب قرآنی در استان هستیم، عنوان کرد: داوران قرآنی در استان تربیت می‌شوند و در خصوص سبک زندگی قرآنی نیز آموزش‌هایی داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اجرای 56 عنوان برنامه در کارگروه تشکل‌های دینی و مردم نهاد استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 40 گفتمان بصیرتی در 40 مسجد استان، برپایی مراسمات جشن پیروزی انقلاب در 104 روستای استان، برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری 10 کارگاه سبک زندگی قرآنی در استان، برگزاری 5 کارگاه آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در ایام دهه فاطمیه دوم نیز تعداد یک هزار مبلغ به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، گفت: از این تعداد 600 نفر مبلغ برادر و 400 نفر مبلغ خواهر هستند که تعداد 300 نفر از مبلغان غیربومی هستند.

وی با اشاره به برگزاری اجتماع فاطمیون همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در استان، افزود: حدود 30 اجتماع فاطمیون در استان برگزار خواهد شد که در مرکز استان این اجتماع در مزار شهدای باقریه و میدان ابوذر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همایش تجلیل از فعالان قرآنی استان روز 15 بهمن ماه در بیرجند برگزار خواهد شد که در این مراسم از 60 نفر فعال قرآنی تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام رضایی گفت: در حال حاضر 79 مؤسسه قرآنی، یک اتحادیه مراکز قرآنی، 45 خانه قرآن شهری و 175 خانه قرآن روستایی در استان وجود دارد و تعداد یک هزار و 500 گواهینامه قرآنی صادر شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات