۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۹۵۴۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
اکران 17 فیلم جشنواره فجر، برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی و ضرورت ایجاد مجتمع فرهنگی ویژه عشایر عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اکران ١٧ فیلم منتخب از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با ٤١ اجرا در بخش سودای سیمرغ و سمیرغ پروانه ها در این استان خبرداد.

حسین فرخنده در نشست خبری اعلام جدول زمانبندی فیلم های جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: ١٢ فیلم در بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش سیمرغ پروانه  که در مجموع با ٤١ سانس در خراسان شمالی اکران می شود.

فرخنده اعلام کرد: ١٩ و ٢٠ بهمن ماه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فیلم های منتخب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی اکران نخواهد شد.

برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی در اسفراین

مسؤول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اسفراین از برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی اسفراین در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

مهدی بختور اظهار کرد: این رویداد هنری  در هفته دوم اسفند ماه سال جاری در تالار استاد شاهد برای نخستین بار با حضور داوران زبده  استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره پذیرای آثار نمایشنامه نویسان  بومی ایرانی و خارجی با موضوع آزاد خواهد بود.

بختور در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره افزود: کشف استعدادهای بازیگری توجه و پرورش قدرت بیان بازیگران و معرفی هنر نمایشنامه خوانی از اهدافی است که انجمن هنرهای نمایشی اسفراین از برگزاری این جشنواره دنبال می کند.

لزوم ایجاد مجتمع چند منظوره در مناطق عشایری

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بر ایجاد مجتمع چند منظوره برای برگزاری برنامه های مذهبی و آموزشی در مناطق عشایری تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در شصت و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع بررسی ارائه طرح خدمات فرهنگی، مذهبی و آموزشی به جامعه عشایری برگزار شد، بر هویت بخشی به عشایر تاکید کرد.

وی، فرهنگ احترام به بزرگترها را در بین عشایر فرهنگ مثبتی دانست و این موضوع را به عنوان یک پایه فرهنگی عمیق یاد کرد و افزود: مشورت گرفتن از بزرگان و شخصیت دادن به آنها برای معرفی فرهنگ عشایری باید در دستور کار باشد.

مدرک گرایی در کشور تبدیل به بحران شده است

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: مدرک گرایی در کشور تبدیل به بحران شده است.

بهرهی در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ممتاز دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها مهارت آموزی را تقویت کنند، اضافه کرد: موضوع اشتغال در کشور تبدیل به ابرچالش شده است و باید برای رفع مشکلات این حوزه مهارت آموزی رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر مهارت آموزی به درستی انجام شود و به بازار کار توجه شود کمترین مشکل را در حوزه اشتغال خواهیم داشت./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات