۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۵۴۴۶
استاد حوزه علمیه:

نماز جمعه تریبون رسمی نظام در کشور است

نماز جمعه تریبون رسمی نظام در کشور است
امام جمعه موقت ورامین به جایگاه نمازجمعه در دین پرداخت و گفت: نمازجمعه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هست و این نماز تریبون رسمی نظام در سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد دهه فجر استان تهران عصر سه شنبه در نشست ائمه جمعه این استان که در ساختمان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برگزار شد، بیان کرد: در روز ۲۲ بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر مردم انقلابی و فهیم ایران به صحنه می‌آیند و حمایت خود از انقلاب را به تمام جهان نشان خواهند داد و این روز را با اقتدار گرامی خواهند داشت.

وی با اشاره به ورود انقلاب به دهه پنجم خود، گفت: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فقط معطوف به برنامه‌های مخصوص دهه فجر نیست بلکه تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی از مأموریت‌های اصلی ائمه جمعه، روحانیت و مسؤولان نظام است.

استاد حوزه به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر اشاره کرد و افزود: تمام هویت جمهوری اسلامی، از اهل بیت (ع) است، فجر امسال فجر فاطمی است و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) تمام خیابان‌ها و کوچه‌های شهر‌ها و استان‌ها سیاه پوش خواهند شد.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به جایگاه نمازجمعه در جامعه پرداخت و گفت: نمازجمعه پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هست و این نماز تریبون رسمی نظام در سراسر کشور است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: نمازجمعه از صدراسلام تا هم اکنون به عنوان یک شبکه ارتباطی و اجتماعی بین مسلمانان بوده و لازم است تا تمام کار‌ها در سطح شهر‌ها با محوریت نمازجمعه برگزار شود.

حجت الاسلام محمودی در پایان خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر است که با مدیریت امام جمعه اداره می‌شود، پس تمام مسؤولان وظیفه دارند تا به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نمازجمعه در شهر‌ها مساعدت کنند./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات