۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۹۵۴۸۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی
برگزاری مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه ارس، معرفی سرپرست جدید تبلیغات اسلامی سراب و برگزاری جشنواره فجر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد ارس از افزایش حضور شرکت کنندگان در پنجمین دوره از مسابقات قرآنی منطقه آزاد ارس نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پنجمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود و تعداد شرکت کنندگان در هر دو بخش نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بخش کتبی این دوره از مسابقات شامل مفاهیم سوره قصص و حکمت های نهج البلاغه است که تعداد شرکت کنندگان بخش کتبی ۲۹۶ نفر است. رشته های بخش شفاهی نیز شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و تخصصی است که در این بخش ۲۵۰ نفر و در بخش اذان ۳۴نفر با همدیگر به رقابت می پردازند.

به گفته وی شرکت کنندگان خردسال زیر ۱۰سال نیز در این رقابت ها سهیم هستند که ۶۲ کودک قرآنی خردسال در رشته صحیح خوانی و حفظ ۲۰ سوره در این مسابقات حضور پیدا می کنند. این دوره از مسابقات در بخش رقابت های کتبی مفاهیم سوره قصص و نهج البلاغه روز چهارشنبه سوم بهمن ماه در دبیرستان دخترانه زینبیه هادی شهر برگزار می شود.

وی ادامه داد: رقابت های بخش شفاهی خواهران در روز پنجشنبه چهارم بهمن ماه و رقابت های بخش شفاهی برادران نیز پنج شنبه چهارم بهمن در مسجد امام زمان(عج) جلفا برگزار می شود. مسابقه ویژه خردسالان در سوم بهمن و  مسابقات اذان نیز در تاریخ چهارم بهمن ماه در مسجد امام زمان (عج) جلفا برگزار می شود.

سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سراب معرفی شد

حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سراب، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر تمدن‌سازی در حال حرکت است، بیان داشت: انقلاب اسلامی اکنون دراوج اقتدار، مرزهای جغرافیایی را پشت سرگذاشته و الهام بخش ملت ها دراقصی نقاط عالم شده است.

وی از فعالیت ۵ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: این هیئات با هزینه شخصی خود در راه دفاع از فرهنگ قرآن و عترت هزینه می کنند و در جهت باور و فرهنگ اسلامی مردم تلاش می کنند.

گفتنی است، در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام علی اکبری سرپرست سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سراب، حجت‌الاسلام سیدهادی صفوی به عنوان سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان منصوب شد.

اعزام ۱۶ کاروان دانشجویی آذربایجان‌شرقی به عتبات عالیات

حجت‌الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، از اعزام 608 دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان به عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: اگر شرکت  شمسا، پروازها را هماهنگ کند، اعزام تمامی این دانشجویان به عتبات عالیات قطعی است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال‌جاری دانشجویان در قالب 16 کاروان و در بازه‌های زمانی مختلف اعزام می‌شوند، اظهار کرد: اولین کاروان دانشجویی عتبات عالیات استان، 12 بهمن ماه و آخرین کاروان نیز چهارم اردیبهشت سال 98 اعزام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که دانشجویان متاهل و دانشجویان مجرد به تفکیک و در بازه‌های زمانی مختلف به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، افزود: دانشجویان استقبال زیادی از اعزام به عتبات عالیات دارند و ما نیز ثبت نام می‌کنیم، اما این موضوع بستگی به تامین پرواز از سوی شرکت زیارتی شمسا دارد.   

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان تاکید کرد: مهلت ثبت نام برای این سفر زیارتی از اول تا آخر دی ماه بوده و اکنون امکان ثبت نام وجود ندارد. سال گذشته نیز 12 کاروان با 456 دانشجو ثبت نام شده بود که در نهایت چهار کاروان دانشجویی اعزام شد.

جشنواره فرهنگی ورزشی فجر در تبریز برگزار می‌شود

الیاس گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا از آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی فجر در ۱۱ رشته ورزشی برای برادران و ۴ رشته برای خواهران خبر داد و گفت: مسابقات در 11 رشته برای برادران برگزار می شود که شامل شنا، پینگ پنگ، دوومیدانی، تیراندازی، فوتسال، دارت، طناب کشی، والیبال، رزمی(نمایش هنرهای رزمی)، تیراندازی با کمان، کوه روی و پیاده روی همگانی است.

وی افزود: در بخش بانوان هم مسابقات در رشته‌های فوتسال، تیراندازی با کمان، دارت و کوه روی و پیاده روی همگانی است. این مسابقات 5 بهمن با مسابقات تنیس روی میز در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز با حضور 240 ورزشکار در 2 رده سنی زیر 20 سال و بالای 20 سال زیر نظر تربیت بدنی سپاه عاشورا آغاز گردیده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا ادامه داد: روز 12 بهمن برنامه پیاده‌روی با حضور بسیجیان و خانواده‌ها برگزار می‌شود و جوایزی نفیس برای 40 نفر از خانواده ها تقدیم می‌شود و روز 13 بهمن مراسم افتتاحیه‌ای در مرند داشته و چندین رشته همانند کشتی و والیبال در تبریز برگزار شده و بعضی رشته‌ها نیز در سایر شهرها برگزار می‌شود که می توان به کیک بوکسینگ در روز 22 بهمن در بناب اشاره کرد.

گل‌محمدزاده گفت: مسابقات شنا نیز با حضور 150 نفر در استخر دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد و مسابقات تیراندازی با 230 ورزشکار و دوومیدانی با حضور 100 دونده انجام می‌گیرد./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات