۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۴۸۴
حجت الاسلام الهی خراسانی:

اختلافات درون حوزه باید در درون حوزه طرح و حل شود

اختلافات درون حوزه باید در درون حوزه طرح و حل شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اختلافات درون حوزه باید درون حوزه طرح و حل شود، گفت: عامل بقاء یک رسانه خاص گرا بودن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی محقق و استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد در دیدار با دبیران و مسؤولان خبرگزاری رسا، اظهار داشت: عامل بقاء یک رسانه کار رقابتی و خاص گرا بودن آن است.

وی افزود: خطر عام گرایی، رسالت یک رسانه را کم رنگ می کند و باعث می شود رسانه بحران هویت و کارکرد پیدا کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ظاهر یک سایت خبری برای مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: رسانه ای که نخصصی است باید حوزه فعالیت اش نسبت به رسانه های دیگر خاص و مشخص باشد و یک خط سیر رسانه ای را دنبال کند.

حجت الاسلام الهی خراسانی بیان داشت: اینکه گفته می شود حوزه نباید سکولار باشد یک معنای آن این است که حوزه نباید فقط علمی باشد بلکه باید گره ها و مشکلات مختلف از جامعه را حل کند.

وی افزود: حوزه علمیه باید مداخلات تربیتی وسیع و گسترده ای در جامعه داشته باشد؛ حوزه باید به گونه ای عمل کند که بخشی از راه حل باشد نه این که خودش بخشی از مشکل باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اختلافات درون حوزه باید درون حوزه مطرح و حل شود، گفت: نشان دادن اختلافات درون حوزه ای به مردم اصلا مناسب نیست چراکه به مردم القا می شود که حوزه و روحانیت خودشان مشکل درونی دارند.

حجت الاسلام الهی خراسانی گفت: یک رسانه نباید تریبون یک شخص یا نهاد خاص باشد چرا که این عمل باعث می شود که دیگر ظرفیت‌ها مغفول بماند و مانع تحقق اهداف یک رسانه باشد.

وی در پایان گفت: بنده معتقدم بخشی از یک رسانه دینی را به خاطرات مبارزان انقلاب و خاطرات شفاهی آنها اختصاص داد و روحیه جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان تقویت کرد./1325/

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات