۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۵۶۸۳
وزیر آموزش و پرورش:

آمریکا بزرگترین جنایتکار علیه حقوق بشر است

آمریکا بزرگترین جنایتکار علیه حقوق بشر است
بطحایی گفت: کشورهای استکباری و آمریکا در شرایطی شعار دفاع از حقوق بشر سر می دهند که خود به هر جنایت و کودک کشی در کشورهای مختلف دست می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در همایش ملی «نیمکت های سوخته یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه»، که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار داشت: حادثه بمباران مدرسه زینبیه میانه خود گویای حقایق جنگ تحمیلی است.

وی ادامه داد: از شقاوت های دشمن بعث بمباران مدارس در دفاع مقدس بود، تا مقاومت و توانمندی مردم را بشکنند. دشمن وقتی توان رویارویی با رزمندگان را نیافت، به حملات و بمباران مدارس پرداخت، به طوری که حتی در آن دوران هیچ گونه بیانیه، اعلامیه جهانی و محکومیتی از سوی مجامع جهانی صادر نشد.

بطحایی خاطرنشان کرد: مظلومیت مردم و دانش آموزان از جمله بمباران سال 1365 مدرسه دخترانه میانه و برخی از شهرهای ایران نمونه ای از ددمنشی ها و سکوت مجامع جهانی است.  امروز نیز فجایعی در یمن و فلسطین رخ می دهد و کودکان و نوجوانان این کشورها زیر بمباران بی رحمانه آنان قرار می گیرند که نمونه های دیگر از عدم رعایت و اعتقاد به حقوق بشر از طرف کشورهای استکباری است.

وی یادآور شد: گروه های افراطی و کج اندیش نیز در برخی از کشورها مثل افغانستان و کشورهای آفریقایی اقدام به کشتار مسلمانان و کودکان می کنند که در تمامی این موارد ردپای آمریکا و اسرائیل پیدا است. به رغم اینکه کشورهای استکباری و آمریکا شعار دفاع از حقوق بشر سر می دهند اما خودشان به هر جنایت و کودک کشی در کشورهای مختلف دست می زنند.

بطحایی با تقدیر از برگزاری این همایش، گفت: همایش نیمکت های سوخته، چراغ ظلم و شقاوت آمریکا را روشن نگه داشته و بار دیگر به جهان اعلام می دارد و تلنگری به مجامع جهانی است تا شاید خود را تکان دهند.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی و زورمندانه آمریکا به کشورهای اسلامی و ایران، اضافه کرد: جنگی که آمریکا در 40 سالگی انقلاب اسلامی راه انداخته، با نیت همان اهداف جنگ تحمیلی است تا خواسته های خود را تحمیل و مردم ایران را به زانود درآورد. اما مردم ایران با مدیریت، بصریت، تدبیر و پایداری از این جنگ نابرابر نیز با موفقیت و به خوبی عبور خواهند کرد.

همچنین معاون حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این همایش، گفت: حاصل ستم یاغیان، استکبار و رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس 220 هزار شهید، 560 هزار جانباز و 42 هزار آزاده است.

مهدی ایزدی با تبریک فرا رسیدن 12 بهمن و سالروز ورود امام به کشور، گفت: امام راحل و انقلاب اسلامی، ملت ایران را سرافراز به افتخاری کرده است که اکنون در دنیا این انقلاب را به عنوان الگو می شناسند، چون جهان را به خروج از یوغ استکبار دعوت می کند./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات