۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۵۷۰۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

حوزه به واسطه انقلاب تعالیم دینی را به متن جریانات جامعه آورد + فیلم

حوزه به واسطه انقلاب تعالیم دینی را به متن جریانات جامعه آورد + فیلم
حجت الاسلام محمودی گفت: انقلاب اسلامی این موقعیت را در اختیار حوزه قرار داد تا تمام تعالیم دینی را به متن جریانات و تفکرات جامعه بیاورد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره برنامه های کارگروه حوزه و روحانیت گفت: یکی از کارگروه های ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارگروه حوزه و روحانیت است.

وی افزود: حوزویان برای تبیین دستاوردهای انقلاب در بخش حوزه لازم است برنامه ریزی کنند؛ یکی از دستاوردهای مهم انقلاب این است که در گذشته حوزه های علمیه محدود به دسته ای از قوانین و مقررات بودند و دسترسی به سایر کشورها نداشتند و یا این دسترسی به صورت بسیار محدودی بود و در حوزه ها و زمینه های مختلف با مشکلات زیادی مواجه بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی این موقعیت را در اختیار حوزه و حوزویان قرار داد تا تمام تعالیم دینی را به متن جریانات و تفکرات جامعه بیاورند به همین علت از آن زمان کار حوزه بسیار سنگین و خطیر شد.

وی در ادامه بیان کرد: تاسیس حجم وسیع حوزه های علمیه برادران و خواهران از دستاوردهای مهم انقلاب است، بدیهی است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه تبیین دستاوردها و پاسخگویی به شبهات در برابر بحران رسانه ای موجود و تبلیغات سوء دشمنان در فضای مجازی و رسانه ای و ماهواره ای حوزه باید حضور جدی داشته باشد.

حجت الاسلام محمودی ابراز کرد: حوزه باید در برابر این هجمه های نرم دشمن سینه سپر کند و شبهات را رفع کند؛ طبیعی است کار گروه حوزه و روحانیت در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد؛ الحمدلله در تمام حوزه های علمیه حرکت های خوبی در حال انجام است این حرکات باید به مردم معرفی شوند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ابراز داشت: مخاطبان و مردم باید بدانند در چهل سالی که از انقلاب گذشت حوزه چه کارهایی انجام داده و چه عملکردی داشته است؛ از طرفی امروز حوزه و حوزویان باید بدانند چه رسالتی دارند و چه کارهایی باید انجام دهند.

وی افزود: حضور در صحنه، پرچم داری، هدایت جامعه، ارتباط با نسل جوان و پاسخگویی به آنها از جمله وظایف حوزه است که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید آنها را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: بحث حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سال ۹۷ بسیار حیاتی است قطعاً باید حوزه و حوزویان در آن حضور چشمگیر داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی نمایشگاه هایی که در حوزه دستاوردهای انقلاب دایر شده است حوزویان حضور پیدا کرده و ظرفیت ها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ابراز داشت: عدد چهل در فرهنگ دینی ما جایگاه خاصی دارد و کسانی که با فرهنگ دینی ما آشنا هستند معنی چهل را می دانند؛ به فرمایش مقام معظم رهبری چهل به معنای حرکت، رشد و بالندگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ایستایی نیست بلکه انقلابی رو به جلو است و هر اندازه با آن دشمنی شود نور آن بیشتر می‌شود./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 2
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات