۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۷۲۳
دیپلمات سابق ایران در فرانسه:

ایجاد رژیم صهیونیستی اشتباه تاریخی و بزرگ جریان استعمار بود

ایجاد رژیم صهیونیستی اشتباه تاریخی و بزرگ جریان استعمار بود
مهتدی با اشاره به این که امروز اسرائیل بخشی از آمریکا شده است، گفت: ایجاد رژیم صهیونیستی اشتباه تاریخی و بزرگ جریان استعمار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر محمود مهتدی دیپلمات سابق ایران در کشورهای اروپایی در این نشست عنوان کرد: به عقیده سران برخی از کشورهای اروپایی، اسرائیل در واقع بخشی از آمریکا است.

وی افزود: استعمار اگر دو اشتباه بزرگ کرده باشد یکی ایجاد اسرائیل و دیگری اشغال عراق است؛ ایجاد اسرائیل بر غرب تحمیل شد و به همین خاطر احتیاج به مرور بر تاریخ یهود در اروپا داریم.

دیپلمات سابق ایران در کشورهای اروپایی با اشاره به این که در جنگ جهانی اول در یک سمت آلمان و عثمانی و سمت دیگر فرانسه و روسیه و انگلستان قرار داشت، گفت: در این جنگ یهود با انگلستان همراهی کرد و مزدی که به یهود دادند همین وعده تشکیل اسرائیل بود تا جنگ جهانی دوم که در آن مسائل زیادی مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آلمان که این جنگ را پایه ریزی می‌ کند اولین حمله را به یهود در اروپا می‌ کند و هیلتر به عنوان یک یهودی آلمانی به عنوان خائن ملی معرفی می‌ شود.

مهتدی ابراز داشت: به ویژه در امور اقتصادی حتی بعد از جنگ جهانی دوم، یهود اجازه نمی داد که اقتصاد آلمان تکان بخورد؛ در خود مسأله انگلستان در باره این که در منطقه فلسطین، کشور اسرائیل به وجود بیاید یا نیاید تردید وجود دارد.

وی با تأکید بر این که این یهود، یهود حاکم بر اروپا و آمریکا است، گفت: به همین جهت است که می‌ گوییم امروز این اسرائیل حاکم بر آمریکا است و هر کسی که می‌ خواهند نامزدی ریاست جمهوری در آمریکا شود، ابتدا باید به اسرائیل برود و ارادت خود را به یهود ثابت کند و بعد از تأیید شدن از طرف رژیم صهیونیستی به آمریکا برگردد.

دیپلمات سابق ایران در کشورهای اروپایی عنوان کرد: جنگ های سابق غیر از مدل جنگ های رژیم صهیونیستی است، به همین جهت در قضیه تشکیل کشور اسرائیل، انگلستان بسیار هوشیار بود که مردم عربی احساس شکست خوردن نداشته باشند و زیرکانه وارد کار شد.

وی در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «روز پیروزی قدس روز احیای اسلام است» یعنی اسلام با درگیری که در قدس به وجود می‌ آید زنده می‌ شود که دقیقا مبنای قرآنی دارد.

مهتدی با بیان این که مشکل اصلی در قضیه فلسطین دشمن شناسی است، گفت: صرف دانستن یک کشور با رژیم به عنوان دشمن اهمیت زیادی ندارد بلکه مهم دشمنی کردن و تلاش برای این مسأله در مقام عمل است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات