۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۹۵۷۲۷
استاد و پژوهشگر علوم سیاسی:

رژیم صهیونیستی از جنگ نرم به جنگ مدرن رسیده است

رژیم صهیونیستی از جنگ نرم به جنگ مدرن رسیده است
صفاتاج با اشاره به لزوم توجه عمیق به جریان جنگ رسانه ای نرم در مقابله با دشمن، گفت: رژیم صهیونیستی از جنگ نرم به جنگ مدرن رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر مجید صفاتاج صهیونیسم پژوه و استاد علوم سیاسی دانشگاه یادآور شد: ما نباید خودمان را با دست خودمان گرفتار کنیم چراکه این همان چیزی است که صهیونیست ها می‌ خواهند.

وی با بیان این که در برهه جنگ نرم دشمنی قوی را در مقابل خود داریم، تصریح کرد: این دشمن از بهترین سخت افزارها و نرم افزارها برخوردار است ولی در مقابل ما آنچنان کار جدی نداشته ایم و از نیروهای دولتی هم چیزی دیده نمی شود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه خاطرنشان کرد: در این جلسه قدم اول برداشته شده و امیدواریم که این کار ادامه پیدا کند، چراکه دشمن امروز فراتر از جنگ نرم به جنگ مدرن رسیده است و از هر ابزاری که بتواند علیه ما استفاده می‌ کند.

وی افزود: دشمن صحنه جنگ سخت را نیز رها نکرده بلکه به جای آن از جنگ هوشمند برای مقابله با جریان مقاومت به میدان آمده است از این رو ما باید ابتدا تعریفی از آن چیزی که می‌ خواهیم به آن برسیم داشته باشیم تا نگاه ها و هم فکری ها و هم زبانی ها تحت عنوان واحد صورت بگیرد.

صفاتاج در ادامه عنوان کرد: باید مشخص کنیم که منظور اصلی ما چیست و به کجا می‌ خواهیم برسیم و در کلیات بحث نیز از مسائل راهبردی دور نشویم و صرفا به مسائل تاریخی و یا حرف هایی که جنبه شعاری دارد دور شویم.

وی با اشاره به این که باید موضوعات متناسب با این جلسه و هدف آن مطرح شود، گفت: به نظر می‌ رسد برخی مسائلی که در این عرصه مطرح می‌ شود، جنینی است که اصلا مرده به دنیا آمده و حرف زدن در مورد آن دردی را دوا نمی کند.

این صهیونیسم پژوه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اسرائیل به دنبال این مطلب است که هم جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند و هم جریان مقاومت را تضعیف کنند از این رو باید موضوعاتی در این جلسه متناسب با این محورها مطرح شود.

وی ابراز داشت: باید پا را از مسائل تاریخی و نظری صرف فراتر بگذاریم و جلسات را به صورت تخصصی تر برگزار کنیم و چند کمیته تشکیل شود و افراد بر اساس دیدگاه ها و نظرات و تخصص خودشان مطالب را مطرح کنند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات