۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۹۵۷۵۸
همزمان با 12 بهمن؛

کنگره فرهنگ و هنر سپاه به کار خود پایان داد

کنگره فرهنگ و هنر سپاه به کار خود پایان داد
همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی کنگره فرهنگ و هنر سپاه در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سیدقاسم قریشی، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز در اختتامیه کنگره فرهنگ و هنر سپاه که در تبریز اظهار داشت: این کنگره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و با هدف شناسایی، ساماندهی و همگرایی فعالان فرهنگی و هنری این نهاد انقلابی برگزار شد.

وی با بیان این‌که نخستین کنگره فرهنگ و هنر سپاه وی با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» و به دنبال تشکیل جبهه فرهنگی برای تولید محتوای فرهنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در قالب شعر، اجرای سرود، هنرهای تجسمی، نماهنگ، مداحی و مرثیه سرایی طی روزهای گذشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دبیر جشنواره فرهنگ و هنر سپاه پاسداران ادامه داد: در مجموع 996 اثر به دبیرخانه رسید که در این میان آثاری از هنرمندان کشورهای اسلامی و محور مقاومت نیز دیده می‌شود، قرار است این کنگره طی سال‌های آینده نیز با شناسایی نقاط ضعف و قوت در دور نخست پیگیری و اجرا شود.

قریشی با اشاره به این‌که کنگره با رویکرد امید، استکبار، خودسازی، عمل رمز پیروزی بر استکبار، انسان انقلابی، حمایت از کالای داخلی، روحیه انقلابی و انسان انقلابی برگزار شد، گفت: اعتقاد بر این است که هنر و فرهنگ در رساندن پیام انقلاب و نظام اسلامی نقشی تعیین کننده دارد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: شبکه‌ای با عنوان "فرهنگ یاران" با حضور 12 هزار فعال فرهنگی و هنری در قالب نویسندگان، راویان و فیلم سازان سازماندهی شده‌ که در طرح‌های مختلف و برنامه‌های هدفمند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ و هنر اسلامی دارد افزود: سپاه با سازماندهی، انسجام و مهارت افزایی هزاران افسر فرهنگی به دنبال مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، چراکه دشمن هم جنگ نرم را علیه انقلاب تحمیل کرده و هم با جنگ فرهنگی به دنبال القای باورهای غلط از دین، مکتب، انقلاب و شریعت است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات