۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۷۸۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

امام خمینی اسلام آمریکایی را کنار زد

امام خمینی اسلام آمریکایی را کنار زد
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مسلمانی منحصر در نماز و روزه نیست، گفت: امام خمینی اسلام آمریکایی را با احیای اسلام ناب از میان مردم برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان، با بیان اینکه در جهان انقلاب‌ها به معنای شورش هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب درونی و فرهنگی است، برخی از مردم فکر می‌کردند اسلام و مسلمانی تنها نماز و روزه است، حتی اگر این نماز و روزه را در حالی داشته باشند که زیر بار حکومت کفار رفته‌اند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی اسلامی که تنها به عبادات منحصر باشد و به دنبال اجرای دستورات خداوند نباشد را اسلام آمریکایی می‌دانستند. این نوع اسلام یعنی اسلامی که بنی امیه داشت، حکومت پهلوی مشکلی با نماز و روزه نداشت بلکه مشکل حکومت پهلوی روضه‌هایی بود که فلسفه قیام امام حسین(ع) در آن مطرح می‌شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت ولایت و تبعیت ولایت در اسلام، اظهار کرد: امام خمینی اسلام ناب را در کشور احیا کرد تا اسلام آمریکایی از میان مردم برود، ولایت امام معصوم در زمان غیبت امام زمان(عج) به عالمی واگذار می‌شود که در مسیر پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین قرار دارد و عادل بودن و تسلط بر دین از شرایط این عالم است.

آیت الله طباطبایی نژاد استکبار ستیزی و عدم تبعیت از کفار را یکی از نعمت ها و برکات انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های امام خمینی برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی مانند قطاری در مسیر خود در حال حرکت است، در 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد این مسیر همواره به خوبی طی شده است و شعارهای انقلاب پایدار مانده‌اند و هر روز شاهد رشد کشور و توانمندتر شدن انقلاب اسلامی هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ استقلال امت اسلام و عدم پذیرش ولایت کفار و ستمگران توسط امت اسلامی، خاطرنشان کرد: امروزه دستاوردهای بسیاری در کشور به برکت انقلاب اسلامی داریم، استقلال کشور ما همواره در حال تقویت شدن است و شاهد هستیم در عرصه‌های علمی و فناوری مختلفی در حال رشد و تعالی هستیم و جوانان ما همواره در تلاش هستند تا به دستاوردهای جدیدتری برسند./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات