۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۹۵۸۷۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

حوزه زمانی بالنده و انقلابی است که با مردم باشد

حوزه زمانی بالنده و انقلابی است که با مردم باشد
حجت الاسلام والمسملین کبیریان گفت: جدا شدن از مردم یک چالش خطرناک برای حوزه‌های علمیه به شمار می رود؛ حوزه زمانی بالنده و انقلابی است که با مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در گردهمایی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان تهران که به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ماهیت انقلاب فرهنگی بود، مهم‌ترین دلیلی که سبب شد در ایران انقلاب شود نابودی فرهنگ طاغوتی و تحقق فرهنگ اسلامی و قرآنی در کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان بابیان اینکه حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه را ازنظر کمی و کیفی متحول کرد. قبل از انقلاب حوزه‌های علمیه تنها به مدرسه علمیه فیضیه محدود بود حتی در آن دوران طلاب نمی‌توانستند آزادانه در ایام سال به امر تبلیغ بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: سید حسن نصرالله از تربیت‌شدگان حوزه‌ علمیه است او امروز توانسته در دل دشمن صهیونیستی واهمه و ترس ایجاد کند، همچنین در نیجریه شیخ زکزاکی دانش آموخته حوزه های علمیه 11 میلیون انسان را با دعوت به مکتب تشیع شیعه کرده است همه اینها به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به رشد کمی حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه رشد چشمگیری داشتند به حدی که امروز در حوزه علمیه خواهران نام 65 هزار طلبه شاغل به تحصیل و 43 هزار طلبه دانش‌آموخته به ثبت رسیده است.

فراهم بودن شرایط تحصیل برای همه بانوان در حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: امروز امکان تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران برای همه بانوان فراهم است و علاقه‌مندان به‌راحتی می‌توانند به تحصیل علوم حوزوی بپردازند. در حال حاضر آمار پایان‌نامه‌ها، مقالات علمی، طرح‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران به بیش از 4 هزار عدد می‌رسد که همه نشان از افزایش تولید علم دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران تأسیس پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها را در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران را یک ارزش دانست و گفت: طلاب بعد از گذراندن علوم حوزوی می‌توانند در این پژوهشکده‌ها به تولید علم بپردازند و این‌یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی ادامه داد: تربیت و فعالیت طلاب خواهر و برادر حوزه‌های علمیه در فضای مجازی باهدف خنثی‌سازی توطئه دشمنان و پاسخ به شبهات مطرح‌شده از دیگر دستاوردهای این نهاد مقدس به شمار می‌رود. با همه برکاتی که انقلاب برای حوزه‌های علمیه داشته اما با برخی چالش‌ها هم روبرو بوده است.

سکولار شدن، چالشی خطرناک برای حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به چالش هایی که حوزه های علمیه را تهدید می کند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه هرگز نباید تصور کنند که زمان تحصیل، تهذیب و تبلیغ گذشته است. چالش دیگر مربوط به سکولار شدن حوزه‌های علمیه می‌شود، اگر ما روحیه انقلابی بودن و حضور درصحنه را از دست بدهیم و از تفکر مقدس انقلابی گری دست‌برداریم این اندیشه خطرناک است بنابراین حوزه‌های علمیه در صیانت از نظام باید توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: جدا شدن از مردم یک چالش خطرناک برای حوزه‌های علمیه به شمار می رود، حوزه زمانی بالنده و انقلابی است که با مردم باشد، اگر دشمن بتواند بین حوزه و مردم فاصله ایجاد کند حوزه آن خاصیت اصلی خود را از دست می‌دهد، آخرین چالش فراموش کردن ارزش‌ها و تبدیل‌شدن غیر ارزش‌ها به ارزش‌ها است، مهم‌ترین هدف شعار انقلاب احیای ارزش‌ها یعنی همان استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بوده است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات