۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۹۵۸۹۳
امام جمعه بجنورد:

دهه فجر موعد بازخوانی سرمشق انقلاب و سرخط‌ های نظام است

دهه فجر موعد بازخوانی سرمشق انقلاب و سرخط‌ های نظام است
امام جمعه بجنورد گفت: باید در دهه فجر سرمشق انقلاب و سرخط‌ های نظام را مرور کنیم تا راه پرافتخار گذشته را باقدرت و با امید به آینده ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، بر ادامه راه پرافتخار امام راحل و شهدای انقلاب و نظام اسلامی تأکید کرد.

وی افزود: در مسیر پیروزی انقلاب و تحقق نظام اسلامی در این سرزمین، بزرگ مردانی در رکاب امام چه پیش و چه پس از انقلاب به شهادت رسیده و جان خود را سپر بلا کردند تا این انقلاب جان بگیرد و امروز وظیفه ما است که با ادامه راه این بزرگان، قدردان زحمات و جان‌فشانی‌های آن‌ها باشیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تعظیم انقلاب و تکریم امام بر ما واجب است، افزود: البته با توجه به هم‌زمانی دهه فجر با ایام فاطمیه، باید در مراسم این ایام حرمت فاطمیه رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را عزتمند شدن ملت ایران دانست و با اشاره به اینکه عزت از آن خداوند بوده و توسط رسول او به مؤمنان هم رسیده است، اضافه کرد: عزت تحفه و سوغات الهی و عنایت ویژه خداوند به مؤمنان است.

وی با بیان اینکه عزت به معنای نفوذناپذیری است، ادامه داد: اعراب به زمینی که سفت بوده و کلنگ را پس بزند «ارض عِزاز» می‌گویند؛ ازاین‌رو ملتی که دشمن را پس زده و زیر بار سلطه دشمن نرود عزتمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این عزت به معنای واقعی از آن خداوند است که به مؤمنان هدیه کرده است، افزود: عزت نفوذناپذیری، سلطه ناپذیری، زیر بار زور نرفتن و تحمل ذلت نکردن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این انقلاب امروز هیبت و قدرت و عزت دارد و در حالی که زمانی در دنیا غریب بودیم امام ما را از غربت و غریبی بیرون آورد و ما را قدرتمند، عزتمند و دارای هیبت کرد.

وی با بیان اینکه امروز دوران شکوه اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: باید در دهه فجر سرمشق انقلاب و سرخط‌های نظام خود را مرور و بازگو کرده و بازخوانی کنیم تا بتوانیم باقدرت و محکم مسیر پرافتخار گذشته خود را با امید به آینده ادامه دهیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات