۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۵۹۷۱
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان:

ثبات قدم در مسیر اهداف انقلاب سبب ماندگاری دستاوردهای نظام می‌شود

ثبات قدم در مسیر اهداف انقلاب سبب ماندگاری دستاوردهای نظام می‌شود
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان گفت: اگر در اهداف و مسیر انقلاب سستی و کاهلی ایجاد شود، دستاوردهای انقلاب ماندگار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، مسؤول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در همایش علمای شیعه و سنی خراسان شمالی که به مناسبت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب‌های دینی و الهی ویژگی‌های خاصی دارند که انقلاب ایران از تمام آن ویژگی‌ها برخوردار شد و به همین دلیل هم توانست این چنین در دنیا ماندگار و مؤثر شود.

وی با بیان اینکه یکی از انقلاب‌های دینی که در قرآن بیان شده، انقلاب حضرت موسی (ع) است، افزود: خداوند به موسی (ع) فرمود قومت را از ظلمت‌های طاغوتی خارج کن و به‌سوی نور و روشنایی ببر.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی ادامه داد: در جریان این انقلاب و تحول دینی نکته‌ای که حضرت موسی (ع) به قومش گفت این بود که از خداوند مدد گرفته و از دیگران قطع امید کنند و وقتی که موسی (ع) و قوم بنی‌اسرائیل از خدا یاری گرفتند توانستند حرکت کرده و به راه خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هم به یاری باری تعالی به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: تمام حرکات و اقدامات امام راحل ما با خدا بود و در این مسیر تنها به خدا و دستور او توجه می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به اینکه قطع استعانت از دیگران یکی از این مصادیق استعانت از خداوند است، تصریح کرد: شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب ما خیلی سخت بود؛ زیرا همه دنیا به مقابله با ما آمدند تا این ملت نتواند به پیروزی برسد؛ اما به خواست خدا گل انقلاب شکفته و درشت شد و روی پای خود ایستاد.

این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اظهار کرد: اگرچه انقلاب حضرت موسی (ع) شکست خورد؛ اما انقلاب اسلامی ما از آن درس گرفت که در مقابل مشکلات صبر کرده و راه پرافتخار خود را با قدرت و قوت ادامه دهد.

وی افزود: اگر در اهداف و مسیر این انقلاب سستی و کاهلی ایجاد شده و یا راهش کج بشود هیچ‌کدام از دستاوردهای انقلاب ماندگار نخواهد بود؛ ازاین‌رو باید هر کس با ایفای صحیح رسالت خود در راستای حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی گام بردارد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات