۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۶۰۹۵
همزمان با ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸؛

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن فعالیت خود را آغاز می کند + فیلم

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن فعالیت خود را آغاز می کند + فیلم
فقهی‌زاده گفت: نمایشگاه قرآن کریم ششم ماه مبارک رمضان همزمان با ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی‌زاده رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن، امروز در نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: نمایشگاه قرآن کریم ششم ماه مبارک رمضان همزمان با ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن حدود دو هفته به طول خواهد انجامید و به دلیل تقارن نمایشگاه با ایام شب‌های قدر به ناچار کار نمایشگاه زودتر به اتمام خواهیم رساند.

فقهی‌زاده با اشاره به اینکه بلافاصله پس از جمع شدن نمایشگاه کتاب بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کار خود را آغاز خواهد کرد، اظهار داشت: امیدوار هستیم نمایشگاه روز ششم ماه مبارک رمضان آغاز شود و تاریخ اختتامیه آن در نشست دیگر به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به شعار این دوره از نمایشگاه قرآن، گفت: شعار بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن «قرآن چلچراغ هدایت» بود و امسال شعار نمایشگاه، قرآن معنای زندگی انتخاب شد.

وی با اشاره به اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن ابراز کرد: شورای سیاست‌گذاری با بررسی اهداف و بازنگری سیاست‌های کلان، نگرش عمل‌گرایانه و آرمانی تجمیعی را در میان اهداف و راهبردها ایجاد کرد یکی از آن اهداف نشر و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی و انس جامعه با آیات الهی بوده است.

فقهی‌زاده از آغاز به کار دبیرخانه دائمی نمایشگاه خبر داد و گفت: تشکیل کمیته فضای مجازی و رسانه‌های دیجتال از اقدامات نوآورانه ای است که سال گذشته شکل گرفت و انسال نیز وجود خواهد داشت.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان اینکه همه فعالیت های قرآنی مردمی بوده و باید مردمی بماند، ابراز کرد: ما در معاونت قرآن و عترت از رهگذر این جشنواره می خواهیم با برگزاری جشنواره چهل چراغ آسمانی توجه فعالان فرهنگی را به قرآن کریم جلب کنیم تا کارهای و عملکردهای مردمی فعال باقی بمانند.

وی ادامه داد: همچنین در برگزاری نمایشگاه قرآن آسیب شناسی جدی و سخت گیرانه صورت گرفت تا نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

فقهی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: همه فعالیت ها و اقدامات در برگزاری نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن از اول آبان سال جاری شروع شده و تا پایان خرداد سال 98 ادامه خواهد یافت./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات