۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۰۹۹
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

طلاب المصطفی ناشر فرهنگ تمدن ساز انقلاب اسلامی هستند

طلاب المصطفی ناشر فرهنگ تمدن ساز انقلاب اسلامی هستند
رییس جامعه المصطفی با اشاره به انقلاب اسلامی به عنوان فرهنگی تمدن ساز در سراسر جهان تأکید کرد که دانش آموختگان این مرکز این فرهنگ را نشر خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین فارغ التحصیلی دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی العالمیه امروز در سالن قدس این مجتمع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه در این همایش با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت ثمرات درخت انقلاب روز به روز پربارتر می‌ شود.

وی افزود: با توجه به این که در مقطع مهم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم باید نگاهی به این حادثه و پدیده مهم تاریخی داشته باشیم؛ انقلاب اسلامی حقیقتا یک نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین و دنیای اسلام و حتی در تاریخ بشر معاصر محسوب می‌ شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: می‌ توان تاریخ دنیای امروز را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی تقسیم کرد و با توجه به اهمیت و جایگاهی که این انقلاب در حوادث تاریخی و در دنیای معاصر داشته است به طور طبیعی عکس العمل های فراوانی در مقابل این حادثه نشان داده شد.

وی با اشاره به تلاش مستکبران عالم برای شکست انقلاب اسلامی گفت: قدرت های مسلط دنیا و فرهنگ و تمدن های سیطره دار بر عالم نمی توانستند ظهور یک فرهنگی که داعیه دار یک تمدن و الگوی جدید برای بشر دارد را تحمل کنند به همین جهت از همان ابتدا سعی کردند که بر این انقلاب فشار بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: تا به امروز انقلاب اسلامی در برابر همه این توطئه ها به لطف خداوند ایستاده و سرخم نکرده است و به برکت مقاومتی که نیروهای انقلاب اسلامی و رهبران آن از خود نشان داده اند به این مرحله رسیده است، درحالی که سران خائن و منافق امیدوار بودند که ایران چهلمین سال پیروزی خود را نبیند.

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی فراتر از خاک ومرز و جغرافیا بوده است، گفت: حضور جمع شما عزیزان از جای جای جهان گواه و سندی بر این است که انقلاب اسلامی ما نگاهی بین المللی دارد و اندیشه ای فراتر از مرزها و سرزمین ها دارد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ساختن انسان های مقاوم و با انگیزه و متعهدی است که به آرمان ها و اصول و معارف انقلاب که در حقیقت آرمان های اسلام اصیل است، باور دارند و گفتمانی را در دنیا به پیش می‌ برند که می‌ تواند مبنای شکل گیری یک تمدن جدید باشد.

وی تصریح کرد: به هرحال یکی از مبانی آشکار و روشن و تصریح شده تمدن جدید راندن دین به عرصه زندگی خصوصی است و این که دین نمی تواند جامعه داری کند و برای پیشرفت و ترقی و توسعه دستاوردی داشته باشد، یقینا هرالگویی که این مبانی را به چالش بکشد برای آنها قابل تحمل نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که انقلاب اسلامی امروز مقتدر تر از همیشه می‌ تواند دستاوردهای مهمی را به بشریت نشان بده، گفت: بخش عمده ای از اهداف فتنه ای که توسط جریان های تکفیری شکل گرفت نیز شکست و مهار انقلاب اسلامی بود ولی انقلاب اسلامی توانست این فتنه را شکست بدهد.

وی افزود: در میان همه این فشارها و تنگناها و سختی ها دستاوردهایی به دست آورده ایم که قابل عرضه است که در این ایام در محافل مختلف به آنها اشاره کرده ایم؛ یکی از این مسائل ناسازگاری دین و دستاودهای علمی بود در حالی که طبق مراکز معتبر علم سنجی جهان، انقلاب اسلامی طی سال های اخیر سریع ترین نرخ رشد علمی را در جهان کسب کرده و به رتبه شانزدهم است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: جمهوری اسلامی اولین کشور در دنیای اسلام در تولید علم محسوب می‌ شود؛ زمانی در این کشور 170 هزار دانشجو داشتیم ولی امروز چهارمیلیون نفر محصل در مقاطع مختلف تحصیلی در حال کسب علم هستند که از این میزان 62 درصد آن را بانوان تشکیل می‌ دهند.

وی با اشاره به این که دو هزار رشته و تخصص در مراکز آموزش عالی تعلیم داده می‌ شود، گفت: تقریبا همه رشته های مهم و اساسی و نو پدید و رشته هایی که دانشگاه های طراز اول دنیا عرضه می‌ کنند در دانشگاه های ایران نیز ارائه می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی پزشک برای معالجات عمومی از کشورهای همسایه وارد می‌ شود ولی امروز بزرگترین اعمال جراحی و تخصصی ترین فعالیت های پزشکی در داخل کشور صورت می‌ گیرد تا جایی که رتبه پنجم در مطالعه سلول های بنیادی و رتبه چهارم در مطالعات نانو فناوری شده ایم.

وی با تأکید بر این که یکی از برکات انقلاب اسلامی جامعه المصطفی است، گفت: این مرکز با نگاه تمدنی خاص، گفتمانی را در دنیا نمایندگی می‌ کند و با اذعان به همه کاستی ها و کمبودهایی که وجود دارد اما امروز این تمدن و گفتمان در دنیا شناخته شده است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: حضور این مرکز در سمینارها و همایش های بزرگ علمی جهان نشان از جایگاه مترقی المصطفی در جهان دارد.

وی تصریح کرد: یقینا ساختن یک تمدن نیازمند جهان شناسی و انسان شناسی است، تمدنی که نتواند یک جهان بینی جامعی را که پاسخگوی نیازهای بشر باشد را نداشته باشد نمی تواند شکل بگیرد؛ تشویق به علم و علم اندوزی و شناخت رازهای هستی از ویژگی های المصطفی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که فرهنگ روحیه کار و تلاش و مجاهدت، تمدن ساز خواهد بود، گفت: حضور در عرصه اجتماع نیز تمدن ساز است و شما دانش پژوهان المصطفی با احساس رسالت نسبت به جامعه دینی به سرزمین خودتان وارد می‌ شوید و اثر بخش خواهید بود.

وی تمدن سازی اسلام را متوقف بر فرهنگ عزت طلبی دانست و افزود: اگر در یک مجموعه انسانی روحیه عزت خواهی وجود نداشته باشد و بر عکس عدم خودباوری و ذلت رشد کند با تمدن سازی نمی سازد؛ البته روحیه مقاومت و ایستادگی و صبر نیز از شاخصه های فرهنگ تمدن ساز است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: طلابی که رتبه دانش آموختگی را کسب کرده اند این روحیه را بیشتر در خود حس می‌ کنند، از این رو با آراستگی به اخلاق و معنویت و معرفت معنوی علم خود را در سراسر جهان نشر می‌ دهند.

وی با اشاره به این که طلاب المصطفی باید با اعتماد به نفس و انگیزه بالا در مراکز علمی کشورهای خود حضور پیدا کنند، گفت: طلاب این مرکز با روحیه وحدت و همدلی و تقریب بین مذاهب باید حامل چنین فرهنگ تمدن سازی در سراسر جهان باشند و از تفرقه و جدایی بپرهیزند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات