۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۹۶۱۱۸
امام جمعه بجنورد:

انقلاب اسلامی سبب عزت و کرامت ملت ایران در دنیا شد

انقلاب اسلامی سبب عزت و کرامت ملت ایران در دنیا شد
امام جمعه بجنورد گفت: امام راحل با نهضت انقلاب اسلامی، به گردن ما حق عزت و کرامت و حیات دارد؛ زیرا این‌ها همه در سایه امام و انقلاب حاصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، به تبیین شرایط ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی و دستاوردها و خدمات نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی کشوری عقب‌افتاده، استعمار زده و استکبار زده بود که از او حق توحش دریافت می‌کردند، افزود: حق توحش ناچیز شمردن حرمت انسانی یک ملت است؛ اما به برکت انقلاب و نظام اسلامی به عزت رسیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام راحل با آغاز کردن نهضت انقلاب اسلامی و به ثمر رساندن آن به گردن ما حق عزت و کرامت و حیات دارد؛ زیرا این‌ها همه در سایه امام و انقلاب حاصل شد.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در سطح دنیا دارای عزت، قدرت و هیبت است، خاطرنشان کرد: باید این هیبت را به رخ دنیا بکشیم؛ زیرا امروز روز قدرت اسلام و انقلاب و متدینان عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همان دنیایی که در دوران رژیم ستم‌شاهی ما را در حد وحشی‌های عالم نام‌گذاری کرده بود امروز کارهای وحشیانه او عالم را پر کرده است؛ اما در مقابل ما امروز از محرومان و مستضعفان عالم دفاع می‌کنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز انقلاب صدای خود را به عالم رسانده و دنیا را پر کرده است و دست‌پاچگی استکبار هم برای این است که صدای حق انقلاب در دنیا طنین افکنده و آن‌ها نمی‌خواهند صدایی بالاتر از صدای آن‌ها در جهان باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب و نظام اسلامی جبهه مقاومت درست کرده و غلظت خود را به رخ دنیا کشیده است؛ به‌گونه‌ای که خود دشمن در تقابل با جبهه مقاومت عرصه را خالی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام باقر (ع) فرمود مؤمن هیبت دارد و دنیا از او حساب می‌برد و امروز هم می‌بینیم همه دنیا از عظمت و قدرت ایران اسلامی حساب می‌برد که این جایگاه و عزت در سایه اسلام، انقلاب و نظام دینی حاصل شده است؛ ازاین‌رو باید قدردان آن بوده و با تمام توان از آن حفاظت کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات