۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۹۶۱۳۹

انتشار «انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران»

انتشار «انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران»
مطالب این کتاب که انتشارات بوستان کتاب آن را منتشر کرده، در ۱۴ عنوان تنظیم و در زیر هر عنوان نیز به مطالب مختلفی پرداخته شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات بوستان کتاب، در چهل سالگی انقلاب کتاب «انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران» را به قلم گروهی از نویسندگان منتشر کرد.
مطالب این کتاب که انتشارات بوستان کتاب آن را منتشر کرده، در ۱۴ عنوان تنظیم و در زیر هر عنوان نیز به مطالب مختلفی پرداخته شده است.
عنوان نخست، دستاورد‌های فرهنگی است که در آن به موضوعاتی مانند: «استقلال و خودباوری فرهنگی»، «عرصه‌های خودباوری و استقلال فرهنگی»، «مبارزه با مظاهر فساد»، «عرصه‌های تحول استقلال فرهنگی»، «گفتمان وحدت» و ... پرداخته شده است.
در عنوان دوم؛ دستاورد‌های اخلاقی و معنوی نیز موضوعاتی مانند: «احیای معنویت و دین اندیشی»، «گسترش فرهنگ قرآنی»، «عنایات الهی»، «تقویت فرهنگ نماز و دعا»، «معنویت گرایی امام»، «پیوند امام و امت»، «تحول معنوی و خودباوری جوانان»، «تحول و خودباوری مردم» و «تقویت فرهنگی شهادت و ایثار» توضیح داده شده است.
دستاورد‌های اقتصادی عنوان سوم است که نویسندگان دراین بخش به موضوعات مهمی همچون «سیاست فقرزدایی و خدمت رسانی»، «وضع معیشتی مردم»، «افزایش زیرساخت‌های خدماتی»، «توسعه‌ی صنعتی»، «استقلال صنعتی» و... پرداخته اند. از ریزموضوع‌های نام برده شده در زیر عنوان توسعه صنعتی می‌توان به استقلال صنعتی، توید ناخالص ملی، صنعت کشاورزیریال صنعت فولاد و ... اشاره کرد.
عنوان بخش چهارم دستاورد‌های علمی و فناوری است ود راین بخش موضعاتی مانند «ارتقای سطح سواد و عملی جامعه»، «فناوری نانو»، «فناوری هسته ای»، «فناوری فضایی»، «فناوری سلول‌های بنیادی» و... دیده می‌شود..
به دستاورد‌های بهداشتی و پزشکی هم در زیر عنوان ششم و با اشاره به موضوعاتی مانند «وضعیت پزشکی و سلامتی در کشور»، «بهبود وضعیت بهداشت در کشور»، «تأسیس خانه‌های بهداشت»، «آمار پزشکان و دستاورد‌های صنعت دارویی»، «پیشرفت‌های علمی پزشکی»، «درمان بیماران خارجی» و. پرداخته شده است.
عنوان هفتم، دستاورد‌های سیاسی و بین المللی و است و در آن موضوعاتی همچون «وضعیت سیاسی کشور قبل از انقلاب اسلامی»، «استقلال و نفی سلطه‌ی بیگانگان»، «تأسیس حکومت مبتنی بر احکام دین»، «مردم سالاری دینی»، «مطبوعات و رسانه‌های جمعی»، «تقویت محور مقاومت اسلامی»، «استکبار ستیزی» و «تحقیر آمریکا» بررسی شده است.
دستاورد‌های امنیتی و نظامی عنوان بخش هشتم است و با توجه به اهمیت آن این مسأله در سه بخش «امنیت ملی»، «امنیت منطقه ای»، و «امنیت بین المللی» با توجه به موضوعات «امنیت سیاسی»، «امنیت اجتماعی»، «استقلال نظامی»، «خودباوری و خودکفایی در صنایع نظامی» و... واکاوی شده است.
عنوان بخش نهم نیز ره‌آورد انقلاب اسلامی برای حوزه‌های علمیه است و در ان به موضوعاتی مانند رهایی از فشار حکومت هاف انسجام نظارت بر تهذیب حوزه ها، جذب و تربیت مبلغان موفق بین المللی و ... پرداخته شده است.
نقش انقلاب اسلامی در دین گرایی جهانی، عنوان بخش نهم و احیای جهانی دین، تسلام گرایی جهانی، ف نقش امام در بیداری اسلامی برخی از موضوعات ان است.
عنوان بخش دهم، نقش انقلاب اسلامی در هویت یابی زن است که به این موضوع نیز با توجه به اهمیت آن در زیرعنوان‌های هویت یابی زن، حمایت از زنان، زن در عرصه‌های علمی و ... پرداخته شده است.
مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب‌های فرانسه و روسیه با تأکید بر دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان بخش یازدهم و امنیت و ازادی، معنویت و مردم گرایی رهبر، همگانی بودن انقلاب، حمایت از مظلومان و مستضعفان و ... از موضوعات این بخش است.
در بخش دوازدهم با عنوان موانع پیشرفت انقلاب اسلامی، این موضوع با توجه به موانع درونی و عوامل خارجی شرح داده شده است.
صبر و استقامت در برابر فشار‌های اقتصادی نیز عنوان بخش سیزدهم است که نویسندگان در آن به عوامل زمینه ساز افزایش روحیه استقامت و موانع استقامت پرداخته اند.
پرسمان اقتصادی انقلاب اسلامی نیز عوان بخش آخر و چهاردهم است.
انتشارات بوستان کتاب کتاب «انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران» را در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است. /۹۲۵/ن ۶۰۱/ش
ارسال نظرات