۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۶۱۴۹
ظریف در کمیسیون امنیت:

ارتباط FATF با سازوکار ملی اروپا را نمی‌پذیریم

ارتباط FATF با سازوکار ملی اروپا را نمی‌پذیریم
ظریف در جلسه کمیسیون امنیت اینستکس را گام مثبت از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام دانست و گفت: ارتباط اینستکس با FATF را نمی‌پذیریم.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود با وزیر امور خارجه، گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به منظور بررسی و تبادل نظر درباره ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری، اینستکس برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ظریف گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به سازوکار مالی میان ایران و اروپا متعاقب خروج آمریکا از برجام ارائه و تأکید کرد که ارائه این سازوکار از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است که منتظریم مراحل اجرایی با عملیاتی آن طی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه ضمن رد ارتباط اینستکس با FATF، تأکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کرده‌ایم که اقدام بی‌هنگام اروپا در ارائه این سازوکار نمی‌تواند مشروط باشد.

نجفی خوشرودی خاطرنشان کرد: تأثیر این سازوکار در جلوگیری از امنیتی‌سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این سازوکار به غذا و دارو، ضرورت ایجاد سازوکار مشابه در ایران از دیگر موارد مطروح در این نشست بود. /۸۵۶/د102/ق
ارسال نظرات