۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۶۱۷۸
آیت الله سیدان تبیین کرد؛

سوال و جواب، عذاب و شفاعت در قبر

سوال و جواب، عذاب و شفاعت در قبر
استاد حوزه علمیه گفت: در روایت های فراوانی علت فشار قبر را به خاطر کارهای خلاف از جمله سخن چینی و میانه افراد را برهم زدن ذکر کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان در ادامه سلسله جلسات درس تفسیر قرآن، امروز در مدرسه آیت الله خویی به مسائل موجود در قبر از قبیل سوال و جواب، عذاب و شفاعت در قبر اشاره کرد.

وی با بیان این که در ارتباط با سؤال در قبر روایات بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: بشیر و مبشر فرشته هایی هستند که برای سؤال از مومن در قبر حضور می یابند و نکیر و منکر از فرشته هایی هستند که برای سوال در قبر کفار و بدکاران حضور دارند.

آیت الله سیدان به موضوع سؤال هایی که از انسان در قبر پرسیده می شود، اشاره کرد و گفت: در روایات بیان شده است که از خدا، دین، پیامبر(ص)، امامت و برخی فروع مهمه در قبر از انسان سؤال می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از رسول الله در کتاب بحار الانوار جلد ششم صفه 216، تصریح کرد: ولایت امیرالمومنین(ع) از مسائلی است که از انسان در قبر سؤال می شود.

وی با بیان این که عالم پس از مرگ برای ما قابل درک نیست، گفت: از هنگام مرگ به بعد عوالم خاصی است که نمی توان بیان دقیق داشت چون شرایط و وضعیت فرق می کند و ما درک نمی کنیم به عنوان مثال در عالم خواب فرد خواب هایی می بیند ولی انسانی که در کنارش است، متوجه نمی شود و در ارتباط با مسائل دیگر نیز چنین است.

آیت الله سیدان به فشار قبر اشاره و بیان داشت: در روایت های فراوانی به این موضوع اشاره کرده است و علت فشار قبر به خاطر چند کار خلاف از جمله سخن چینی و میانه افراد را برهم زدن، پرهیز از نجاست بولی نکردن و سوء خلق با خاندان اهل بیت(ع) است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات