۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۹۶۱۹۰
حجت الاسلام رهدار:

انقلاب ایران، اسلام را به کشورهای دیگر صادر کرد

انقلاب ایران، اسلام را به کشورهای دیگر صادر کرد
حجت الاسلام رهدار گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب ایران، اسلام را به کشورهای دیگر معرفی کرد و پس از انقلاب دانشکده های الهیات در اروپا ایجاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رهدار عضو هیات علمیه دانشگاه باقرالعلوم(ع) روز گذشته در مراسمی که با عنوان انقلاب فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار برگزار می شود، گفت: متفکران غربی می گفتند دین ریشه در جهل و وهم بشر دارد و از اوایل قرن 18 تا اواخر قرن 20 حدود 2 و نیم قرن، نوشتند که خدا وجود ندارد و اگر هم خدا وجود دارد بی عرضه است.

وی افزود: در ادامه غربی ها سکولاریسم را مطرح کردند که به معنی جدایی دین از سیاست است یعنی نفی مرجعیت اجتماعی دین و این که بشر حد حضور خدا را تعیین می کند و می گوید تنها زمان و مکان حضور خدا فقط روزهای یکشنبه و تنها در کلیسا باشد.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه در کشور ما ده ها کتاب نوشته شده بود که دین ما را بدبخت کرده است، ابراز داشت: آمریکایی ها شبه دین ساختند و آنها را رشد دادند ولی دین گم نشد سپس تئوری ساختند و گفتند دین از سیاست جداست اگر دین وارد سیاست بشود دین تباه می شود. گفتند دین فقط مسجد و محراب است، دین افیون توده ها است و دین مایه عقب ماندگی بشر است.

عضو هیات علمیه دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: آمریکایی ها نزدیک به 400 سال غارت کردند و بدترین غارت آنها غارت ذهن و فکر بود. اندیشه کمال، پیشرفت، آبادانی و توانمندی را از ما گرفتند و به مسلمان ها القا کردند که تو نمی توانی آباد کنی، نژاد تو پست است، تو عقب مانده و استبداد زده هستی و تاریخ ما را عوض کرده و خادم و خائن را جابجا کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: استعمار هر جایی که رفته تاریخ آن کشور را جابه جا کرده و خوب و بد را عوض کرده است. بسیاری از خوبهای ما را بد و بدها را خوب جلوه داده اند یک نمونه به عنوان مثال می گویم؛ در کتابهای درسی تاریخ ما، سالار ملی ما باقرخان است. باقرخان قبل از مشروطه کارش قماربازی بود و بعد از مشروطه هم کارش قماربازی بود و سر جلسه قمار هم کشته شد البته در نهضت مشروطه مردانه و به نفع مردم جنگیده که برای این موضوع باید تکریم شود ولی یک لات قمارباز است و برای صد سال تاریخ ایران یک لات قمارباز را سالار معرفی کرده ایم. درحالی که افراد زیادی در این کشور در برابر استبداد و استعمار جنگیده اند که اسمشان هیچ جا نیامده است. میرزا علی بوشهری یکی از این جوانان است.

حجت الاسلام رهدار در ادامه بیان کرد: در دنیای غرب و دنیای شرق مارکسیستی گفته شد خدا وجود ندارد از این رو در دنیای اسلام، مظاهر دین و مولفه های دینی را نابود کردند. این وضع جهان قبل از پیروزی انقلاب بود. در زمان انقلاب امام راحل آمدند و گفتند مردم به خدا اعتماد کنید نصرت الهی با ما است خدا را فراموش نکنید. تمام دنیا کنجکاو شدند که خدای امام خمینی(ره) چگونه خدایی است آیا مثل خدای غربی ها بی عرضه است یا مثل خدای شرق مخلوق بشر است.

وی با اشاره به اینکه خدای امام راحل از جنس کودتا ظهور نکرده بود، گفت: خدای امام خمینی(ره) باعرضه بود و شاه را زمین زد. اگر مردم به سمت امام راحل آمدند به دلیل اینکه در قرن 20 تجلی صفات حضرت علی(ع) را در امام خمینی(ره) دیدند. چنانکه هشت دانشگاه آمریکا سرمایه گذاری کردند که کتابی علیه امام خمینی(ره) بنویسند اما در این کتاب امام راحل به عنوان امام علی زمان معرفی شد.

حجت الاسلام رهدار ابراز کرد: سال 1356 حدود 58 کشور دنیا ایدئولوژی مارکسیست بر آنها حاکم بود که اعتقاد داشتند عالم از اساس خدایی نداشته است ولی در سال 1358 فقط 30 کشور دنیا بر این باور بودند که عالم خدایی ندارد یعنی در فاصله 6 ماه پس از انقلاب اسلامی ایران، 28 کشور دنیا گفتند ما اشتباه می کردیم و خدا وجود دارد و این اولین ضربه امام راحل و انقلاب اسلامی به تفکر چپ بود و پس از آن دانشگاههای اروپایی دارای دانشکده الهیات شدند و کرسی های دین پژوهی ایجاد شد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی تصریح کرد: امام راحل فرمودند ما برای نان و خربزه انقلاب نکردیم ما برای اسلام انقلاب کردیم بنابراین انقلاب را نباید به شکم تقلیل بدهیم. روزهای سخت فقط برای امروز نیست و اینگونه مشکلات همیشه وجود داشته است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات