۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۹۶۲۱۰

حمایت از استخدام روحانیون مسلمان در ارتش آلمان

حمایت از استخدام روحانیون مسلمان در ارتش آلمان
کمیسر نیروهای مسلح پارلمان آلمان خواستار حضور امامان جماعت در ارتش این کشور شده و این درخواست حمایت‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، به گفته هانس پیتر بارتلز، کمیسر نیروهای مسلح پارلمان آلمان سربازان مسلمان برای امور مذهبی خود به روحانیون نیاز دارند. درخواست او با حمایت اسقف پروتستان ارتش آلمان و همچنین حزب سبزها مواجه شده است.

زیگورد رینگ، اسقف پروتستان نیروهای مسلح آلمان از حضور روحانیون مسلمان و یهودی در ارتش این کشور حمایت کرد. او گفت: «استفاده از امامان و خاخام‌ها در ارتش آلمان نشان‌دهنده احترام به گروه‌های مختلف در این کشور است.»

همچنین اعضای حزب سبزها نیز از حضور امامان جماعت در نیروهای مسلح آلمان حمایت کرده‌اند. هانس پیتر بارتلز، کمیسر نیروهای مسلح پارلمان فدرال آلمان پیش‌تر نیز در گفت‌و گو با روزنامه «نویر اوسنابروکه تساینوگ» خواستار حضور امامان داوطلب در ارتش آلمان شده بود. 

سربازان مسلمان مانند سربازان کاتولیک و پروتستان برای امور مذهبی خود نیاز به یک روحانی دارند. کمیسر نیروهای مسلح پارلمان آلمان درخواست کرد که هر چه زودتر در این باره تصمیم‌گیری شود./983/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات