۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۶۲۴۸
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری:

فدک نشان مظلومیت و حقانیت اهل بیت است

فدک نشان مظلومیت و حقانیت اهل بیت است
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران گفت: در قضیه فدک محور حضرت فاطمه زهرا(س) است و این نشانه مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا آقامیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی نمونه ای بود که امام خمینی(ره) درباره ایشان می‌فرمایند اگر مرد بود نفر دوم عالم امکان و جانشین پیامبر(ص) بود.

وی افزود: این عظمت به گونه ای است که در بین انسان‌ها چنین رتبه ای قابل دسترسی نیست؛ حضرت فاطمه زهرا(س) محور اصحاب کساء است؛ اصحاب کساء کسانی هستند که خدای متعال ولایت و محبت آنها را بر تمام مردم فرض کرده است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران ابراز داشت: محوریت اصحاب کساء به سبب آیه تطهیر حضرت فاطمه زهرا(س) است که عبادار و عنان‌دار این قضیه است؛ مقام ایشان به قدری بالاست که امام صادق(ع) فرمودند ما که حجت های خدا بر مردم هستیم خودمان حجتی داریم، حجت ما حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی در ادامه بیان داشت: اهل بیت(ع) سلسله ولایت‌الهی و هدف خداوند از خلقت هستند؛ منظور از کوثر حضرت فاطمه زهرا(س) است که به نقل شیعه و سنی به معنای خیر کثیر است؛ در بحث مباهله نیز تنها زنی که حاضر شد، حضرت فاطمه زهرا(س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری اظهار داشت: بنا بر روایات معتبر درک مقام حضرت فاطمه(س) و معرفت به مقام این بانوی آسمانی مطابق با درک لیله القدر است یعنی انسان به مقداری که حضرت فاطمه(س) را بشناسد به همان اندازه شب قدر را درک کرده است.

وی در ادامه افزود: در قضیه فدک که نشان مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) است محور، حضرت فاطمه زهرا(س) است؛ ام ابیها مقام بالایی است و حضرت فاطمه زهرا(س) کسی بود که در میان تمام زنان عالم پدرش اولین رکن عالم امکان و همسرش شخصیت بزرگی چون حضرت علی(ع) بود؛ اینها مقاماتی منحصر به فرد و بی نظیر است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران تهران ابراز داشت: مصحف فاطمی مصحفی است که سینه به سینه از ائمه هدی(ع) به سینه مبارک حضرت مهدی(ع) منتقل شده و ان شاءالله به واسطه این مصحف که حقیقت قرآن است، زوایای پنهان قرآن بر ما روشن و مشخص می‌شود.

وی افزود: پیامبر(ص) در وصف مقام حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود هر کس فاطمه را خشمگین کند مانند این است که خدا را خشمگین کرده است؛ در روایات بسیاری در وصف حضرت فاطمه(س) به عنوان علت خلق عالم امکان این گونه از سوی خداوند تبارک و تعالی بیان شده است که اگر فاطمه نبود نه محمد را خلق می‌کردیم نه علی را./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات