۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۶۳۷۴

بازدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از مدارس علمیه سراب

بازدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از مدارس علمیه سراب
رییس عالی حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی طی سفر یک روزه به سراب، از مدارس علمیه خواهران و برادران این شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رییس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در جریان سفر یک روزه به سراب، از مدارس علمیه خواهران و برادران این شهر بازدید و با اساتید و طلاب این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه تبریز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه المهدی سراب با تاکید کاهش تعطیلی حوزه های علمیه در طول سال اظهار داشت: طلاب باید افزون بر توجه به تحصیل و تهذیب نفس، نسبت به ارتقای سطح دانش و بصیرت سیاسی خود حساس باشند؛ طلبه‌ای که نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت باشد، در شأن سربازی امام زمان(عج) نیست.

وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور به ویژه شهرستان‌ها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با ایجاد ساختار جدید در مدیریت حوزه‌های علمیه به ویژه راه‎اندازی مراکز استانی شاهد انسجام و همگرایی در سیاست های حوزه هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین در دیدار با طلاب مدرسه علوم دینی خواهران فاطمیه سراب گفت: دو هزار طلبه خواهر در ۱۶ مدرسه علوم دینی استان نشان از هویت دادن انقلاب اسلامی به مقام بانوان است که با ارتقای سطح دانش و علوم روز در حوزه دین به شبهات جامعه زنان پاسخ می‌دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران هویت بانوان ایرانی را احیا کرد، افزود: حضور در بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، علمی و حتی اقتصادی نشان از این حقیقت مهم دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان به جایگاه حقیقی خود دست یافته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر حفظ هوشیاری، بصیرت افزایی و تداوم راه مبارزه با استکبار و صهیونیسم بین الملل گفت: رسالت امروز روحانیت و حوزه های علمیه امیدآفرینی نسبت به آینده است، قطعا این امر راه پاسداری از خون شهدا و مقابله با توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که صیانت از راه و آرمان شهدا با اجتناب از اشرافی‌گری، توجه به قشر مستضعف، تکیه بر توان داخلی و وحدت و یکپارچگی آحاد ملت در مسیر انقلاب محقق می‌شود، گفت: مردم از تبعیض ها و ناعدالتی ها گلایه دارند، اما در راه آرمان های انقلاب و رهبری با انگیزه های دینی تا پای جان ایستادند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات