۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۶۵۰۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

انقطاع حکمت از انقلاب یعنی انقطاع از سرچشمه حیات آن + فیلم

انقطاع حکمت از انقلاب یعنی انقطاع از سرچشمه حیات آن + فیلم
صالحی گفت: آیت الله جوادی آملی به عنوان حکیم انقلاب شخصیتی است که انقلاب بسیار به وی نیازمند است؛ انقطاع حکمت از انقلاب یعنی انقطاع از سرچشمه حیات آن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی که عصر امروز در انجمن آثار مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد، گفت: تدریس ممتد و مکتوبات فراوان سبب شده تا از حضرت آیت الله جوادی آملی همواره به عنوان حکیم برجسته یاد شود.

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین یک حکیم اجتماعی است؛ اینکه فلسفه از حوزه نظری انتزاعی به حوزه زندگی عملی اجتماعی نزدیک‌تر شود یکی از دغدغه های همیشگی این عالم بزرگ بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تالیفات حضرت آیت الله جوادی آملی در حوزه های مختلفی مانند حقوق بشر، سیاست، محیط زیست و... ناظر به این بحث است که حکمت اسلامی باید به حوزه زندگی اجتماعی نزدیک و فاصله نظر و عمل کمتر و کمتر شود.

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی حکیم متکلم است یعنی در عین اینکه از یک خاستگاه فلسفی برخاسته و به آزاداندیشی عقلی پایبند است اما به سوالات و شبهات زمانه خودش توجه دارد.

صالحی اظهار داشت: وجه دیگر شخصیت حضرت آیت الله جوادی آملی کار دایره المعارفی این عالم است؛ آثار این عالم بزرگ صرفاً یک اثر نیست یک دایره المعارف وحیانی است.

وی در ادامه بیان داشت: بزرگانی مانند شهید صدر و شهید مطهری قبل از انقلاب بودند که در حکمت انقلاب اثر داشتند اما زمان طولانی در اختیار نداشتند که بتوانند آن حکمت را استمرار ببخشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان حکیم انقلاب شخصیتی است که مبانی نظری مفقوده ای را در حوزه های مختلف در حوزه ولایت فقیه، حقوق و... نظریه پردازی کرده و افق های تازه ای در این زمینه ها به روی ما باز کرده است به همین علت از وی به عنوان حکیم انقلاب می‌توان یاد کرد که انقلاب به آن بسیار نیازمند است.

صالحی در ادامه بیان داشت: انقطاع حکمت از انقلاب یعنی انقطاع از سرچشمه حیات آن؛ انقلاب اسلامی بیش از هر چیزی انقلاب نظریه پردازانه ای بود که نظری تازه در حوزه ساخت و ساز انسان و جهان داشت؛ با این نگاه بود که انقلاب شروع شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با قرار گرفتن در کنار حضرت آیت الله جوادی آملی احساس می‌کند در کنار اولیای الهی قرار گرفته و ایشان اصلاً در این دنیا زندگی نمی‌کند./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات