۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۶۶۴۵
امام جمعه شریف آباد:

امنیت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است

امنیت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است
استاد حوزه علمیه گفت: امروز دارای امنیتی هستیم که دسترنج خود ایرانیان است، این دستاورد مهم انقلاب است و باید قدر این امنیت را دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم خداپرست امام جمعه شریف آباد عصر امروز در دیدار نیروهای وظیفه قرارگاه پارچین ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه، با بیان اینکه خداوند نعمت‌های زیادی را نصیب انسان کرده است، گفت: حتی همه وجود خود انسان هم نعمت است، تمام هستی نعمت است.

وی با ابراز اینکه انسان ۲ زندگی در این دنیا و آخرت دارد، افزود: این دنیا گذرا است مانند زندگی در رحم مادر، اما زندگی آخرت اینطور نیست و هر سالش هشتاد سال دنیوی است.

این مقام مسؤول با اشاره به آیات قرآن، خطاب به جوانان توصیه کرد: سرمایه گذاری کنید در دنیا، دوران زندگی را طوری برنامه ریزی کنید که آخرت را هم در نظر داشته باشید، بدانید که خداوند به انسان انواع نعمت‌ها را داده است، نعمت سلامتی، جسم و عقل سالم، باید به شکرانه این نعمات به خوبی خدمت کرد، این نعمت‌ها را در مسیر خودش استفاده کرد و از گناه دوری کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، ابراز کرد: نباید بهره خود را فراموش کرد، باید قدر سلامتی خود را دانست، قدر جوانی را دانست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه این نعمات از آدمی گرفته می‌شود، بهترین دوران عمر آدمی و بهترین زمان برای عبادت و اطاعت، جوانی است، دوران سربازی دوره تجربه سخت در غربت است و در این دوران انسان آبدیده می‌شود.

وی خطاب به نیرو‌های وظیفه با تأکید بر اینکه خدمت قدرت تحمل آدم را بالا می‌برد، افزود: در دوران مقدس سربازی با قناعت عجین می‌شوید، یاد می‌گیرید که با کمترین هزینه بهترین استفاده‌ها را ببرید، نظم در زندگیتان ایجاد می‌شود و خود را تمرین می‌کنید.

امام جمعه شریف آباد اضافه کرد: شما نسلی هستید که باید تاریخ انقلاب را مطالعه کنید، شما در بیست سالگی انقلاب متولد شدید و امروز ۴۰ سالگی انقلاب را تجربه می‌کنید.

وی اظهار کرد: هرچند دستاورد‌های انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست، اما امروز بسیاری از خائنین هستند که این انقلاب را می‌کوبند، ما کشوری بودیم که وقتی انقلاب کردیم همه با ما قطع رابطه کردند.

مدیر سابق حوزه علمیه امام صادق (ع) پاکدشت با بیان اینکه امروز به استقلال سیاسی رسیده ایم، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی شصت کشور همه امکاناتشان را به صدام دادند، همین شوروی سابق حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌داد، اما امروز توانسته ایم حاکمیت طاغوت را نفی کنیم.

وی مطرح کرد: همین چند روز پیش بود که اسرائیل ایران را به عنوان اداره کننده عراق و سوریه معرفی کرد، این استقلالی است که با انقلاب اسلامی رقم خورد، برای همین باید تاریخ انقلاب را مطالعه کرد.

حجت الاسلام خداپرست در پایان با اذعان به اینکه امروز دارای نعمت امنیتی هستیم که با زحمت خود ایرانیان به دست آمده است، گفت: این دستاورد مهمی است، باید قدر امنیت و قدر جوانی را دانست که این دوران، دوران مقدسی است./۸۰۴/پ203/ب1

ارسال نظرات