۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۶۶۴۶
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین:

دشمن آرزوی جدایی ملت ایران از ولایت فقیه را باید به گور ببرد

دشمن آرزوی جدایی ملت ایران از ولایت فقیه را باید به گور ببرد
حجت‌ الاسلام صابری‌نیا گفت: حلقه‌ وصل ملت و انقلاب اسلامی، ائمه‌ اطهار(ع) است و دشمنان آرزوی جدایی ملت ایران از ولایت فقیه را باید به گور ببرند.

حجت‌ الاسلام نعمت الله صابری‌نیا نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: وجود حضرت فاطمه زهرا(س) علتی برای وجود تمام هستی است.

وی افزود: اگر وجود این بانوی بلندمرتبه در میان پنج تن آل عبا نبود، خللی در نظام هستی به وجود می‌آمد؛ منابع دینی یکی از محورهای اصلی نظام خلقت را حضرت زهرای مرضیه(س) معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ابراز داشت: خداوند در میان زنان، حضرت زهرا (س) را مانند گوهری بی‌مانند قرار داده است؛ حضرت ولیعصر(عج) می‌فرماید من تأسی به الگوی مادرم حضرت فاطمه زهرا(س) دارم؛ عدم وجود مبارک این بانوی بزرگوار موجب ایجاد سختی‌های فراوان در نظام می‌شود که مبتلابه انسان‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به دشمنی‌هایی که با آن حضرت در طول حیات‌شان صورت گرفت، ابراز داشت: عدم درک شخصیت ممتاز این بانوی بزرگ اسلام، یکی از عوامل ایجاد و تمدید برخی از دشمنی‌ها بود؛ آنها با برداشتن مانع بزرگ دستیابی به اهداف شوم خود در ابتدا با مقصود برداشتن مدافع حریم ولایت و سپس اصل ولیّ زمان، قصد عملی کردن اهداف خود را داشتند.

حجت‌ الاسلام صابری‌نیا درباره علت شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) تصریح کرد: ایشان در مقابل دشمنان، مانعی برای دسترسی به حریم ولایت بودند زیرا در نظام خلقت، ولایت پس از نبوت‌ اساس دین است.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند ما ائمه به مانند نخ تسبیحی هستیم که تمام مهره‌ها را در کنار یکدیگر نگه می‌داریم؛ دشمنان با ایجاد افتراق و اختلاف میان مسلمانان در جهت رسیدن به مقاصد شوم خود با هجمه به سوی محور اصلی یعنی "ولایت"، تلاش بر جدا کردن نخ این تسبیح دارند تا انسانیت از هم پاشیده شود اما مهره‌های انسانیت نباید از هم جدا شود و این اتحاد باید فراگیر و جهانی شود.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) پس از پیامبر اکرم(ص) بزرگ‌ترین حامی و همراه برای حریم ولایت و بهترین الگو در جهت مدافع حریم امامت برای همگان بود.

وی با اشاره به آزار و اذیت‌هایی که این بانوی بزرگوار متحمل شدند ابراز داشت: دشمنان اسلام در جهت از بین بردن وجاهت حضرت فاطمه زهرا(س)، ایشان را به همراه طفلی که در شکم داشتند به شهادت رساندند تا بتوانند دسترسی مردم و محبان آن حضرت را از ایشان قطع کرده و به حریم ولایت هجوم ببرند‌.

حجت‌ الاسلام صابری‌نیا ابراز داشت: ایشان با وجود غم سخت رحلت پدر بزرگوارشان، تمام مدت تا روز شهادت‌شان را در جهت شناساندن امر مهم و خطیر ولایت به مردم سپری کردند.

وی افزود: یکی از مصیبت‌های وارده بر حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) سقیفه بود؛ یکی از دلایل شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که باید به آن توجه کنیم این است که ایشان در راه دفاع از حریم دین، نبوت و ولایت جان خود را فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ضمن عنوان این نکته که حضرت فاطمه زهرا(س) با مرگ طبیعی از دنیا نرفته‌ و با رد برخی از شبهات وارده، گفت: ایشان پس از آزار و اذیت‌های فروان دشمنان به شهادت رسیدند.

وی در ادامه بیان داشت: مخفی بودن مزار آن حضرت می‌تواند مسأله‌ای بزرگ برای بشریت باشد، مسأله‌ای مانند غیبت امام عصر(عج) و یا حتی غیبت ۱۰۰ ساله‌ مزار حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) که ان شاءالله پس از ظهور منجی بشریت، آشکار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صابری‌نیا ائمه‌ اطهار(ع) را در ابعاد مختلف بهترین الگو برای زندگی دنیوی و اخروی عنوان داشت و افزود: حضرت زهرای مرضیه(س)، حضرت زینب کبری(س)، حضرت عباس(ع) و دیگر بزرگان مذهب بزرگ تشیع از الگوهای شایان در بُعد ولایت‌مداری هستند.

وی با اشاره به موفقیت انقلاب جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۰ سال در مسیر آرمان‌های مقدس امام راحل(ره) با تأسی از همین الگوهای برتر دینی ابراز داشت: ملت بزرگ ایران با اعتمادی راسخ، همواره در سختی ها و آسانی ها به حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) تاسی می‌کنند.

حجت‌ الاسلام صابری‌نیا در ادامه از تأثیر بی‌نظیر حضور حضرت زهرا(س) در هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: فرزندان این سرزمین با الگو گرفتن از مادرشان، حضرت زهرا(س) در جبهه‌ها از بعد ولایت‌مداری به دفاع برخاستند و آن را تا پای جان زنده و پابرجا نگه داشتند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، استمرار الهی خود را حفظ کند، هیچ راهی جز تأسی به حضرت زهرای مرضیه(س) در بعد ولایت‌مداری و دفاع از بعد ولایت نخواهیم داشت؛ ولایت محور تمامی امور است.

وی در ادامه ابراز داشت: برگزاری مناسبات، مراسمات، اعیاد و عزاداری‌های مذهبی در کشور از برکات الهی انقلاب است که باید قدردان این نعمت باشیم.

حجت‌ الاسلام صابری‌نیا با گریزی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری بیان داشت: پیروزی‌های چشمگیر و روزافزون جمهوری اسلامی ایران مرهون توسل به دخت نبی مکرم اسلام(ص) و وجود پربرکت ایشان است.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با اشاره به تقارن ایام الله دهه‌ فجر و دهه‌ فاطمیه، گفت: دو نمونه از مهم‌ترین دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحکیم بنیان مقدس خانواده توسط زنان و همچنین افتخارآفرینی‌های آنان در ابعاد مختلف علمی، ورزشی، هنری و ... بوده است.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده‌ این است که انقلاب اسلامی ما به تنهایی نام اسلام را یدک نمی‌کشد و تأثیر شایان آن در زنان افتخارآفرین ایرانی کاملاً قابل مشاهده است.

حجت‌ الاسلام صابری‌نیا با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد فاصله میان مردم و جلسات مذهبی، فاطمی و عاشورایی اظهار داشت: حلقه‌ وصل ملت و انقلاب اسلامی، ائمه‌ اطهار (ع) است؛ ما پس از آزمودن سختی‌های زیاد در آستانه‌ ورود به دهه‌ پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی، این پیام را به دشمنان می‌دهیم که آرزوی جدایی ملت ایران از ولی فقیه زمان را باید به گور ببرند.

وی در ادامه بیان داشت: مردم صبور، مقاوم و دیندار ایران اسلامی، نظام علوی و نبوی خود را با تمامی سختی‌ها نگه می‌دارند و تا روز ظهور حضرت ولیعصر(عج) از آن به خوبی حفاظت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند سبحان ما را در این رسالت بزرگی که بر دوش داریم، موفق کند و در این راه ثابت قدم نگه دارد تا بتوانیم دِین خود را به شهدای اسلام و امام راحل(ره) و بزرگان دین، اهل بیت عصمت و طهارت ادا کنیم./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات