۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۶۶۶۸
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه:

ایجاد مرکز خدمات نشان از آینده نگری رهبر معظم انقلاب دارد + فیلم

ایجاد مرکز خدمات نشان از آینده نگری رهبر معظم انقلاب دارد + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: باید از اقدام الهی و حکیمانه رهبری تشکر کنیم که مرکز خدمات را تاسیس کردند تا به درد دل طلاب مظلوم رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه روز چهارشنبه 17 بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان به فعالیت های مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: چتر حمایتی مرکز خدمات هم حوزه برادارن و هم حوزه خواهران را در بر می گیرد.

وی افزود: این خدمات حتی شامل طلاب غیر ایرانی و برادران اهل سنت نیز می شود و همچنین ائمه جمعه و منبری هایی که عضو هیچ یک از این مراکز نیستند هم از این خدمات بهره مند خواهند بود.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ایجاد مرکز خدمات را نشان از درایت مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید از اقدام الهی و حکیمانه مقام معظم رهبری تشکر کنیم که این مرکز خدمات را تاسیس کردند تا به درد دل طلاب مظلوم رسیدگی شود.

وی یادآورشد: یکی از قشر های مظلوم و محروم در جامعه طلاب هستند، و این یکی از وطایف اصلی مسؤولان مرکز خدمات است که از طلاب حمایت کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: از آن جهت این قشر محرومند که در زندگی و امرار معاش در سختی قرار دارند و زندگی خود را تنها با شهریه می گذرانند و محرومند به دلیل آن که متاسفانه برداشت اشتباهی از روحانیت در بین مردم ایجاد شده است که در آرامش در حال زندگی کردن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تاکید کرد: در حالی که بدنه اصلی آموزشی و تخصصی طلاب این طور نیست بنابراین مرکز خدمات حوزه در چند عرصه خدمتی مشغول انجام وظیفه است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به خدمات و امور مربوط به مرکز خدمات حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از کارهایی که برای کمک به طلاب انجام می شود پرداخت بن معیشت به طلاب ممتاز، طلاب متاهل و طلابی است که در مناطق محروم به امر تبلیغ مشغول هستند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این طلابی که در درس و موضوعات علمی به موفقیت دست پیدا می کنند نیز مشمول دریافت این بن خواهند بود البته لازم به ذکر است این مبلغ بسیار ناچیز است اما باز هم می تواند گوشه ای از سختی ها را کاهش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی توجه به خانواده های روحانیون و طلاب مرحوم شده و یا از کار افتاده را یکی دیگر از ماموریت ها مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با آینده نگری بسیار دقیق خود در ایجاد چنین نهادی به یاری خانواده های روحانیون ما شتافتند که پس از، از دنیا رفتن و یا از کار افتادن سرپرست خانواده به نوعی بی پناه بودند./979/د102/ب1

تعداد بازدید : 5
هادی شاملو
ارسال نظرات