۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۶۷۵۲
رييس دفتر عقيدتي سياسي فرماندهي‌کل قوا:

انقلاب فاطمي الگوي انقلاب اسلامي است

انقلاب فاطمي الگوي انقلاب اسلامي است
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي انقلاب فاطمي را الگوي انقلاب اسلامي دانست و گفت: انقلاب فاطمي بهترين الگو براي انقلاب و نظام بوده و خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی جمعه شب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) هیات رزمندگان اسلام کاشان که در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار شد، گفت: انقلاب فاطمی بهترین الگو برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به کمال و سعادت نیازمند تربیت پذیری و الگوی صحیح است، افزود: بهترین الگو برای مسلمانان و جهان بشریت پیامبراکرم (ص)، امیرمومنان (ع)، فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مطالعه ویژگی‌های فردی و خانوادگی و تحقیق راه و رسم زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را مهمترین مؤلفه‌های رسیدن به الگوی فاطمی دانست و گفت: اصل خداباوری و ولایتمداری و ولایت پذیری در راس تمام امور این بانوی بزرگوار اسلام بود.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین به زندگی ساده و بی آلایش حضرت فاطمه زهرا (س) نیز اشاره کرد و افزود: نه تنها زنان، بلکه مردان نیز زندگی حضرت فاطمه (س) را باید به عنوان یک الگوی اساسی و مهم در زندگی خود قرار داده و امور خود را با آن منطبق سازند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه آدم سازی، ملّت سازی و دولت سازی را سه اصل مهم و زمینه بستر سازی برای هر انقلاب موفق و پیروز دانست و بیان کرد: همانطوریکه پیامبر (ص) با سختی‌های زیاد دوران دشوار شعب ابی طالب توانستند انسان‌های والا و با اخلاص برای تشکیل دین اسلام تربیت کنند، امام خمینی (ره) نیز در دوران سخت تبعید و رژیم ستم شاهی توانست انسان‌های مومن و انقلابی تربیت کند تا بتوانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آن شرایط سخت و دشوار به پیروزی برساند.

وی مردم ایران را مردم نجیب و مستحق خدمت بیشتر از سوی مسؤولان کشور دانست و گفت: ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران همانند یاران با اخلاص پیامبر اکرم (ص) در سخت‌ترین مشکلات اقتصادی ثابت کرده اند همیشه پای نظام و انقلاب و ولایت و رهبری ثابت قدم هستند و بوده و خواهند بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات