۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۹۶۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

جلوه های انقلاب را به درستی نشناخته ایم

جلوه های انقلاب را به درستی نشناخته ایم
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: ر این چهل سال توطئه‌های بسیار شدیدی علیه انقلاب برنامه‌ریزی کردند اما با لطف خداوند این انقلاب ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در جمع مدیران نهادها و ارگان‌های مرتبط با مرکز خدمات استان همدان با اشاره به آیه «اذکرو نعمت الله ...» گفت: یاد کردن از نعمت‌های الهی جزو وظایف قرآنی ما است و غفلت از آن باعث می‌شود فریب بخوریم و نعمت‌ها را از دست بدهیم.

وی گفت: یکی از مشکلات ما این است که جلوه‌های مختلف انقلاب را نشناخته‌ایم و چیزی را که درست نشناسیم نمی‌توانیم درست پاسداری کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: آن روز شرقی و غربی‌ها مخالف بودند که انقلاب پیروز شود اما خواست خداوند بود که مردم با دست خالی رژیم طاغوت را نابود کنند.

وی گفت: در این چهل سال توطئه‌های بسیار شدیدی علیه انقلاب برنامه‌ریزی کردند اما با لطف خداوند این انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: با وجود همه تحریم‌ها و توطئه‌ها در بسیاری از عرصه‌ها موفق شده‌ایم و واقعاً برخی پیشرفت‌ها مانند معجزه است؛ امروز در رشته‌هایی مانند پزشکی، نانو، سدسازی، هسته‌ای و نظامی در سطح اول جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات زیادی علیه ایران و نظام اسلامی انجام می‌دهند، گفت: ما باید منصفانه قضاوت کنیم، ما نه باید ضعف‌ها را نادیده بگیریم و نه باید از پیشرفت‌ها چشم‌پوشی نکنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: هر سال دشمنان ایران برای مقابله با نظام اسلامی هزینه‌های بسیاری می‌کنند و از طرف دیگر در رسانه‌ها از ضعف ایران اسلامی می‌گویند، واقعاً اگر ایران ضعیف است نیاز به این همه لشکرکشی نیست.

وی گفت: خداوند لطف کرده است که با دست خالی و تحریم در بسیاری از عرصه‌ها موفق شده‌ایم؛ این نعمتی است که خدا به ما داده و باید قدر این نعمت را بدانیم و خدا را شکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز کرد: در سالیان گذشته در هر جنگی بخشی از ایران جدا شد و در تنها جنگی که ایران یک وجب از خاکش را نداد جنگ تحمیلی 8 ساله بود.

وی افزود: رمز موفقیت در این جنگ این بود که مردم با ایمان و عشق قلبیشان به مبارزه رفتند؛ اگر استقلال ایران را بخواهیم باید مردمی مؤمن داشته باشیم و آن چیزی که نقش مؤثری در ایمان مردم دارد روحانیت است.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: اگر روحانیت فعال باشد ایمان مردم تقویت می‌شود و اگر ایمان تقویت شد استقلال ما تأمین می‌شود.

وی با اشاره به جامعه هدف این مرکز بیان کرد: مرکز خدمات، طلاب و روحانیان برادر، خواهر، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور را که در اداره و ارگانی شاغل نیستند و تنها به امور طلبگی مانند تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به برنامه سفر استانی مسئولان مرکز خدمات ابراز داشت: در این طرح مسئولان مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه استان از زحمات مدیران و کادر این مدارس قدردانی کرده و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا می‌شوند.

وی گفت: در این دیدارها گزارشی از فعالیت مرکز ارائه می‌شود تا مدیران، استادان و طلاب در جریان فعالیت‌های مرکز قرار بگیرند و اگر پیشنهاد و انتقادی هست به مرکز خدمات منتقل شود.

وی تصریح کرد: در این سفرها با مسئولان استانی مرتبط با مرکز خدمات جلساتی برگزار می‌شود تا هم این عزیزان با رسالت و مأموریت مرکز خدمات آشنا شوند و هم موجب ارتباط بیشتر این مجموعه‌ها و مرکز خدمات شود. /924/د103/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات